RegioJet láká strojvedoucí na neobvyklý benefit

11. 01. 202514:40
RegioJet láká strojvedoucí na neobvyklý benefit
foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Vlak Regiojet, ilustrační foto

Soukromá dopravní společnost RegioJet odstartovala velkou náborovou kampaň na strojvedoucí pro nové pražské linky S49 a S61. Jedním z nástupních bonusů má být osobní setkání s majitelem společnosti Radimem Jančurou. Národní dopravce, České dráhy, se však odchodu svých zaměstnanců nebojí.

Od 15. prosince 2024 přebrala společnost RegioJet provoz linky S49, která propojuje Prahu-Hostivař a Roztoky u Prahy. Od 1. dubna zahájí stejný dopravce provoz linky S61 z Vršovic do Úval. Expanze obsluhovaných linek s sebou však samozřejmě přináší také potřebu většího počtu zaměstnanců.

O zahájení rozsáhlé náborové kampaně na strojvedoucí pro nové městské linky S49 a S61 redakci informovala PR manažerka RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová. Společnost nabízí potencionálním novým zaměstnancům různé výhody. Tou největší má být osobní setkání s majitelem společnosti Radimem Jančurou. Setkání má prý být skvělou příležitostí, jak se dozvědět více o fungování společnosti, plánech do budoucna i konkrétních podmínkách pro zaměstnance.

Strojvedoucí čeká řada benefitů i slušný plat

Noví strojvedoucí by měli na pražských příměstských linkách řídit moderní třívozové jednotky polského výrobce PESA, které cestujícím nabídnou komfort a bezpečí. Kromě toho budou moci vykonávat také doplňkové výkony v rámci dalších tratí.

Soukromý dopravce nabízí mzdu v rozmezí 60 až 80 tisíc korun měsíčně a náborový příspěvek ve výši 200 tisíc korun. K tomu minimální počet nočních směn v rámci pracovního turnusu s 14 až 15 směnami měsíčně s průměrnou pracovní dobou 37 hodin týdně.

Soukromý dopravce chce strojvedoucí „přetáhnout“

RegioJet se netají ani tím, že kampaň cílí na strojvedoucí, kteří by rádi změnili zaměstnavatele. Tím největším jsou v České republice bezesporu České dráhy (ČD), které na konci roku 2024 zaměstnávaly více než 3.200 strojvedoucích. Jak redakci sdělil tiskový mluvčí ČD Filip Medelský, na pokrytí potřebných výkonů to stačí. Strojvedoucí je však dlouhodobě profese, kde panuje mírný podstav. Přibývá prý ale žen, kterých se vloni na sedadle strojvedoucího objevovalo 38 a dalších 6 se na tuto práci již připravuje.

„Podobně jako jiné technické obory, obory kde se pracuje na směny a tak podobně, i zde se potýkáme s menším zájmem o tuto profesi, než tomu bylo například před 20 lety. Proto nábor provádíme průběžně, spolupracujeme s technicky zaměřenými školami, nabízíme stipendijní programy. Zajišťujeme i přípravu a vyškolení strojvedoucích,“ sdělil redakci Medelský.

Odchodu zaměstnanců se národní dopravce nebojí

Také dráhy prý dokážou strojvedoucím nabídnout zajímavou nabídku benefitů. Setkání s majitelem to sice není, ale mluvčí zmiňuje například pět týdnů dovolené, příspěvky na stravování, výuku jazyků nebo náborový příspěvek až do výše 300 tisíc korun. Mzda po zapracování prý v základu dosahuje 51 tisíc korun.

Odchodu stávajících zaměstnanců se však dráhy nebojí. Jak vyplývá z odpovědi Filipa Medelského, v přípravě mají České dráhy průběžně kolem 200 budoucích strojvedoucích. Celá taková příprava prý trvá až rok a zaměstnanci pak dostanou standardní pracovní smlouvu. Pokud však někdo využije nabídky náboru bez licence, zavazuje se k práci pro ČD na 5 let. Pokud by to nesplnil, musel by zaměstnavateli uhradit poměrnou část nákladů, které firma vložila do získání jeho licence, kurzu a výcviku.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných