Regiojet představil luxusní autobusy a vyslal vzkaz konkurenci

16. 09. 202308:01
Regiojet představil luxusní autobusy a vyslal vzkaz konkurenci
foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Z nového autobusu Regiojet

TISKOVÁ KONFERENCE: Tuzemský dopravce Regiojet představil zástupcům médií nové autobusy. Ty se pyšní luxusním interiérem, který podle nich nemá v české dopravě doposud obdoby. Má připomínat autobusy některých fotbalových týmů.

Regiojet podepsal smlouvu na nákup 150 těchto autobusů. Aktuálně jich je v provozu 20. Nasazeny budou do nejoblíbenějších destinací jako Mnichov či Berlín, ale i do vzdálenějších míst: Anglie, Francie, Švýcarsko či Maďarsko.

Konkrétně se jedná o dvoupodlažní autobusy Setra S 531 DT, které byly vyrobeny v Německu. Tato vozidla ovšem nejsou ničím nestandardním, podobnými jezdí například konkurent Flixbus.

Největší rozdíl je v interiéru. Podle Regiojetu se jedná o to nejluxusnější, co lze v České republice najít. Pomyslnou revolucí je uspořádání sedaček, které dopřává komfort i takzvaným sólo cestovatelům.

„Zhruba polovina našich cestujících cestují sami. Pak je pro ně dost nepříjemné, někdy to tedy může být příjemné, když musí cestovat vedle spolucestujícího. Proto mě vždy lákalo dostat do autobusu sezení 2 plus 1. Ve světě to není úplná novinka. Například v jižní Americe či v Turecku je to běžné. Hledal jsem způsob, jak autobusy dostat na úroveň železnice, kde mají cestující pocit většího životního prostoru,“ popsal novinářům vlastník společnosti Radim Jančura.

Sedačky pro samotáře. Zdroj: PrahaIN.cz

Méně sedaček a větší průměrná obsazenost, doufá Regiojet

Tyto autobusy mají 58 míst, což je zhruba o třetinu méně než je zvykem. Jančura věří, že zakázníci pohodlí upřednostní před konkurencí.

„Ubráním třiceti procent sedaček sice přicházíme o cestující, ale dáváme jim více prostoru. Věříme, že to může vytvořit renesanci autobusů. I pro ty, kteří by autobus nikdy nezvolili. Smysl to má samozřejmě při mezinárodních trasách, kdy je doba jízdy minimálně čtyři hodiny,“ uvedl Jančura. Dodejme, že aktuálně nejdelší trasou tuzemského dopravce je Praha-Londýn, která má přes 1.100 kilometrů

„Musí to být někde vykoupené. Ale věříme, že s těmi procenty nám pomůže vyšší průměrná obsazenost. Byť jsme zmenšili celkový počet sedaček, měl by o něj být větší zájem než o konkurenci. Měli bychom být preferovanější, věříme, že průměrná obsazenost bude vyšší než s 80 sedačkami.“

Autobusy jsou v současné době na trasách ve zkušebním režimu. Později se však plánuje rozdělení na dvě třídy podle kvality. Spodní patro bude levnější, horní naopak dražší.

„Uvidíme, jestli si můžeme dovolit hýbat s cenou,“ říká zakladatel a vlastník Regiojetu.

„První třída by měla být dražší maximálně o deset až patnáct procent. Při cestě do Berlína, kam jezdíme od 550 korun, tak deset procent je kolem padesáti pěti korun. Jestli cestující tuto částku unese za to, že zde má být větší životní komfort, já jsem přesvědčený, že ano,“ prozradil o cenotvorbě v nových autobusech.

PrahaIN.cz si jízdu novým autobusem vyzkoušela. Sedačky, které se prý podobají těm, co si nechávají vyrábět fotbalové týmy na míru, jsme vyzkoušeli.

A zcela upřímně se jedná o velký rozdíl. Nejen oproti obyčejným autobusům, které jezdí trasy typu Kladno-Praha, ale také oproti standardním z Regiojetu. 

Co dále zaujme, je také automat na plechovkové limonády a pivo, u kterého je samozřejmá platba kartou. Jančura se také zaručil, že budoucí kávovary v autobusu nabídnou špičkovou kávu. Ta prý bude podobná těm, které známe z benzínových stanic.

Z nového autobusu Regiojetu. Zdroj: PrahaIN.cz

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných