Řidiči dodávek mezi letištěm a parkovištěm se nadřou

25. 03. 202416:04
Řidiči dodávek mezi letištěm a parkovištěm se nadřou
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Dodávky společnosti GO Parking

Mezi pražským letištěm a asi tři kilometry vzdáleným parkovištěm v Tuchoměřicích pendluje denně velké množství oranžovo-bílých dodávek společnosti GO Parking. O práci jejich řidičů jsme měli možnost krátce hovořit s jedním z nich. Jízdy prý už ani nepočítá. Náročnost práce nám potvrdil také jednatel společnosti.

Princip parkoviště GO parking je jednoduchý. Cestující přijedou svým vozem na obrovské parkoviště a zaparkují v předem určeném sektoru, kde je do několika minut vyzvedne řidič s dodávkou. Pomůže s naložením zavazadel, usadí je a doveze na tři kilometry vzdálené letiště. Tam pomůže s kufry zase ven, nabere navrátivší se zájemce a vydá se s nimi na cestu zpět k parkovišti.

Práce řidičů tak trochu připomíná jojo, které se vydává na krátkou cestu jen proto, aby se mohlo za pár minut zase vrátit. „Jezdím sem a tam celý den. Mimo sezónu to stihnu zhruba třicetkrát. V létě to pak ani nepočítám. To jedu asi tak milionkrát,“ smál se řidič, se kterým měla naše redakce možnost krátce mluvit.

Problém je, když lidé neví, kde parkují

Jak sám přiznal, práce je to docela náročná. Kromě celodenního ježdění tam a zpět na velice krátké vzdálenosti, se musí takový řidič vyznat například v sektorech rozlehlého parkoviště. „Parkovací místa jsou vždycky označena písmenem, které udává sektor, a číslem, které značí konkrétní řadu. Problém pak je, když lidé neví, kde parkují. Měli by to mít napsané od vjezdu, ale občas prostě neví, kam ty papíry dali,“ uvedl řidič jeden z poměrně častých problémů.

Parkoviště GO Parking. Autor: PrahaIN.cz

Podle jednatele společnosti Bohumila Neumanna disponuje parkoviště asi pěti tisíci parkovacími místy. Denně na něj v sezóně od konce května až do začátku října přijede zaparkovat bezmála 900 automobilů a stejný počet vozů parkoviště opouští. V letním období je navíc podle něj pravděpodobné, že bez předchozí rezervace tu zkrátka nezaparkujete.

Řidiči jsou pečlivě vybíráni a pravidelně školeni

„Mám do 20 minibusů. Na letní sezónu nabíráme několik desítek řidičů navíc a náš počet řidičů se prakticky zdvoj a ztrojnásobí. Vzdálenost od nás na letiště jsou necelé 3 kilometry, jsme přímo u přistávací dráhy letiště. Řidič se otočí tam a zpátky opravdu hodněkrát,“ uvedl pro PrahaIN.cz Neumann. Přesné číslo otoček ani najetých kilometrů prý společnost nezveřejňuje.

Jednotliví řidiči jsou podle jeho slov pečlivě vybíráni a neustále školeni. „Náš řidič je první fyzická osoba, na kterou zákazník „naloží“ všechny křivdy, které se mu během dovolené, při čekání na odlet, při zpoždění letadla, při čekání na kufry a tak dále staly, protože na letušku, policistu nebo celníka si netroufne a zpravidla s nikým dalším se na letišti nesetká,“ přiblížil jednatel náročnou práci řidiče.

S řidiči problém nebývá. Jen občas nepozdraví

Jak naší redakci potvrdil čtenář, který služeb parkoviště často využívá, s řidiči problém nebývá. „Jednou se mi stalo, že mi pán nepomohl při nakládání s kufrem a pomalu ani nevystoupil. Občas se taky někteří netváří úplně přívětivě a třeba ani nepozdraví. Větší problém jsem ale nikdy neměl, vždy mě i moje zavazadla dovezli,“ uvedl.

Vzpomněl si také na situaci, kdy se dodávka při vjezdu na parkoviště srazila s vozem zákazníka, který zrovna vyjížděl ven. Nehoda prý nebyla vážná, šlo jen o prohnuté plechy. Přesto způsobila menší chaos. „Ta nehoda zablokovala vjezd do parkoviště. Seběhlo se tam asi pět zaměstnanců, jeden ihned pomáhal lidem z dodávky, byla to rodina s dětmi. Nikomu nic nebylo, vyřešilo se to poměrně rychle. Přesadili je a jeli. Ale na vjezdu už do minuty stála fronta aut, co přijela zaparkovat,“ vylíčil čtenář.

Cestující předbíhají ve frontě

Stížnosti cestujících se dle Bohumila Neumanna nejčastěji týkají předbíhání ve frontě na zastávce na letišti. Tohoto neblahého fenoménu byla i naše redakce několikrát svědkem, zejména v nočních hodinách, kdy se někteří čekající k dodávce přímo probíjeli přes ostatní. Nikdy jsme ale na další vůz nečekali déle než 10 minut.

„Každý se samozřejmě těší z letiště domů, pokud je váš let zpožděný, čekáte na kufry, v Praze na rozdíl od exotické destinace je nevlídné počasí a zima a vy máte s sebou malé dítě (nebo jste senior nebo musíte druhý den ráno do práce), tak vám každá minuta přijde extrémně dlouhá, a to zejména ve 2 hodiny v noci, kdy obvykle přistávají zpožděná letadla Travel Servisu. Přestože máme vždy dostatek dodávek i řidičů, může se stát, že můžete 10 min čekat, ale vám to přijde jako věčnost. Proto jsme také instalovali informační panel o časech příjezdů minibusů a snažíme se řídit očekávaní zákazníka,“ dodal k problému Neumann.

Hodnocení je převážně pozitivní

Názory zákazníků pak společnost sleduje pomocí hodnocení na Google a Firmách.cz. Novinkou od loňského roku je QR kód, který je umístěný přímo v dodávkách a cestujícím umožňuje ohodnotit konkrétního řidiče i vůz, ale také službu jako celek.

Na Google si společnost vysloužila více než 1.600 recenzí. Převažují ty pozitivní. Výsledná známka je 4,6 hvězdiček z pěti. Stížnosti se týkají zejména delšího čekání, nepříjemného vystupování řidičů nebo nebezpečné jízdy.

„Chování řidičů je otřes. Jeli jsme s paní, a to byla jedna velká hrůza. Chování a vyjadřování paní řidičky asi nechci komentovat. Bylo vidět, že svou práci dělá s láskou. Nicméně naložit do vozu pro 9 lidí, lidí 10, z toho dvě děti, jednomu nebyl ještě ani rok, obě děti bez sedaček a jedno posadila dopředu vedle sebe a bez připoutání. To, že to dovolí rodiče, je jiná věc. Poté následoval adrenalinový zážitek, kdy nám paní řidička zřejmě na těch jednotkách kilometrů chtěla ukázat rekord v dopravních přestupcích,“ uvedla ve své půl roku staré recenzi zákaznice Petra.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných