foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Severojižní magistrála je jedním z významných znečišťovatelů
„Dopravní situace v Praze je postavená na hlavu,“ vyjádřila svoji nespokojenost starostka Prahy 2 Alexandra Udženija (ODS). Podle ní je problém v nulové koordinaci uzavírek na silnicích, který způsobuje chaos a zácpy. A není jediná, na stejné potíže si nedávno postěžoval i místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (Zelení).
„Nulová koordinace uzavírek na silnicích, kvůli kterým panuje chaos a zácpy, jasně vypovídá o tom, že dopravní situace v Praze je postavená na hlavu. Magistrát na jedné straně tvrdí, že opravy ve městě koordinuje, ale na druhé straně pak v Praze sledujeme totální dopravní kolaps. Vždyť si stačí vzpomenout, jak to tady vypadalo loni v létě,“ napsala Udženija na sociální síť Facebook.
A podotkla, že současné dění považuje za důkaz neschopnosti manažerského řízení města. „Nesplněný slib o lepší koordinaci oprav v ulicích Prahy považuji za nejviditelnější důkaz neschopnosti manažersky řídit město. Už na podzim letošního roku to budete moci změnit,“ napsala s narážkou na blížící se komunální volby do čela měst a obcí.
Psali jsme
Jaké má z pozice starostky Prahy 2 priority pro letošní rok, jak vidí svoji politickou budoucnost, proč podle ní Praha jako město stagnuje, ale…
Také předvolební webové stránky pražské ODS s názvem Praha na hlavu popisují, co všechno se občanským demokratům v dopravě nelíbí.
„V hlavním městě stále nejsou dostaveny důležité části dopravní infrastruktury, jako jsou Pražský a Městský okruh, na zahájení stavby stále čeká linka D pražského metra. V důsledku toho jsou pražští řidiči každý den nedobrovolně nuceni marnit čas v kolonách. K tomu si přidejte nelogicky a nekoordinovaně naplánované uzavírky silnic, takže při jízdě městem musí řidič mnohdy čelit i 70 dopravním omezením, v některých velmi vytížených lokalitách je doprava zablokovaná hned několika uzavírkami najednou,“ uvádějí například.
Řidičům vstávají vlasy na hlavě
Kritika míří i na hlavu pražského primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) s tím, že nesmyslně rozkopané město je jen vyústěním právě nezájmu pražského primátora a jeho náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě). Nedostatečně prý komunikují se všemi dotčenými organizacemi, jako je třeba Technická správa komunikací nebo Dopravní podnik hlavního města Prahy.
Psali jsme
Totální zmatek a nervy řidičů na hraně. Cesta ze Smíchova přes Palackého náměstí je zážitek, který ne každého povzbudí. Právě totiž začala…
K mimopražským řidičům dokonce uvedli, že jim „vstávají hrůzou vlasy na hlavě, když nemají při cestě do zaměstnání nebo školy kde zaparkovat“, a to kvůli nedostatku záchytných parkovišť. Při 350 tisících vozech mířících do hlavního města každý den čítá množství parkovacích míst kolem tří tisíc. „Ideální počet míst k parkování by měl přitom dosahovat 10 až 50 procent z přijíždějících vozů. To by v praxi znamenalo, že Praha potřebuje místo 3 tisíc přes 170 tisíc míst na odstavných parkovištích,“ tvrdí občanští demokraté.
A přidali stížnost, že místo navyšování kapacit parkovišť magistrát zdražil jejich současná stání, a to někde až pětinásobně. „Tím ale dopravní horor nekončí. Řidiči totiž budou brzy muset sáhnout do kapsy ještě hlouběji. Praha se za zády občanů chystá zpoplatnit vjezd do širšího centra. Od Pražanů se i po započtení slevy pro rezidenty má vybírat mýtný poplatek od 1250 do 1500 korun měsíčně, ale to jen za předpokladu, že jejich vozidla vjíždějící do nové mýtné zóny splní nejpřísnější emisní normy EURO 5 a EURO 6,“ píše se na zmíněném webu. Ukázala to prý studie, kterou si nechal magistrát zpracovat. „Řidiči se staršími vozy si připlatí až 2 500 korun měsíčně. Mimopražští řidiči na mýtu zaplatí i dvojnásobek,“ uvádí.
Nespokojený s vývojem situace je místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (Zelení): „Hlavní město Praha a TSK (Technická správa komunikací Prahy, pozn. red.) při koordinaci dopravních omezení selhává. TSK nám na žádost o plán koordinace dopravních omezení všech vlastníků inženýrských sítí poskytlo pouze soupis svých vlastních stavebních akcí. Akce vlastníků plynovodů, vodovodů a kanalizací a dalších sítí město nezkoordinovalo. Praha 3 se o jednotlivých uzavírkách dozvídá těsně před jejich spuštěním, postupně a bez jednotné koordinace,“ komentoval nedávno Rut dopravní dění.
Psali jsme
Prvního února mělo odstartovat dlouhodobé omezení dopravy v ulici Jana Želivského. Kvůli nutné výměně plynovodu bylo plánováno uzavření úseku…