Šestka souhlasí s dostavbou Pražského okruhu

05. 10. 202312:40
Šestka souhlasí s dostavbou Pražského okruhu
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Kolona aut na dálnici

Dostavba Pražského okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí může být skutečností. Vedení městské části Praha 6 se záměrem souhlasilo, má však několik podmínek. Bojí se zejména zhoršení dopravní situace.

Městská část Praha 6 dostavbu Pražského okruhu dlouhodobě podporuje. Jak ale uvedla na svém webu, souhlas s dostavbou úseku mezi Ruzyní a Březiněvsí je z její strany podmíněn. Hlavní město bude muset zajistit taková opatření, která by zmírnila negativní aspekty spojené s provozem. Šestka se bojí zejména zhoršení dopravní situace a hluku.

„Výpočty předložené v rámci dokumentace vlivů záměru na životní prostředí ukazují, že na některých komunikacích Prahy 6 může dojít k dalšímu nárůstu dopravních intenzit. To se týká například ulice Jugoslávských partyzánů nebo Horoměřická. Důrazně proto požadujeme po hlavním městě Praze, aby zajistilo realizaci světelných závor na komunikacích přicházejících do hlavního města Prahy. Dalším opatřením je i používání tzv. tichého asfaltu na povrchu komunikací s velkým nárůstem dopravního zatížení a vyhlášení zákazu dopravních prostředků s hmotností nad 12 tun na předmětných příjezdových komunikacích,“ uvedl Petr Palacký (Zelení), radní pro životní prostředí a klima.

Kromě toho Praha 6 dlouhodobě usiluje o výstavbu dopravního obchvatu Dejvic a Bubenče. Přípravy staveb komunikace Evropská – Svatovítská a tunelového spojení Evropská – Podbaba by mělo dle požadavků šestkové radnice hlavní město urychlit.

Šestka tlačí na dostavbu parkovišť

Na území šesté městské části se nachází hned čtyři pomyslné brány do města. Tvoří je ulice Karlovarská, Evropská, Horoměřická a Podbabská. Cílem radnice je proto zejména v ranní špičce regulovat množství aut přijíždějících ze Středočeského kraje.

„Našim cílem je podporovat příjezd vozidel MHD. Proto chceme, aby byl zřízen BUS pruh na ulicích Karlovarská a Horoměřická, kde dosud chybí. Dále budeme tlačit na stavby P+R parkovišť na Dlouhé míli, v Suchdole a v Horoměřicích,“ dodal Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), radní pro dopravu.

Pražský okruh pomůže s tranzitní dopravou

Nový úsek Pražského okruhu by měl převzít tranzitní dálkovou dopravu a pomoci také s redistribucí cílové dopravy na hranicích metropole. Celkem by měl být dlouhý něco málo přes 15 kilometrů, přičemž jeho asi dvě třetiny se budou nacházet na území hlavního města. Zbytek pak na území Středočeského kraje. Podle harmonogramu z webu Pražského okruhu by měl být celý úsek zprovozněn v roce 2025.

Suchdolská stavební část Pražského okruhu skončí tunelem Rybářka, který povede pod celou lokalitou Suchdola. Tunel bude ukončen až téměř na hraně Vltavy u přírodní památky Sedlecké skály. Na něj přímo naváže vltavský most přes Sedlecký kaňon řeky. Za ním bude následovat mimoúrovňová křižovatka s přivaděčem Čimice.

Střídání mostů a tunelů bude pokračovat. Samostatná výstavba a připojení přivaděče Čimice bude součástí poměrně dlouhého mostu přes Drahaňské údolí. Na něj naváže tunel Dolní Chabry – Zdiby, který bude končit dalším velkým mimoúrovňovým křížením.

Následovat bude velký dálniční kříž, který propojí jak budoucí dálniční pražský obchvat, tak i dostavěnou dálnici D8 směrem na Ústí nad Labem a Drážďany. Tady mezi Čakovicemi a Březiněvsí vznikne velký komplex mimoúrovňových křižovatek i budoucí obchvat Březiněvsi. Odsud bude dálniční obchvat D0 pokračovat dál směrem na Satalice.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných