Šestka vs. Středočeský kraj. Spor ohledně omezení dopravy neutichá

30. 04. 202411:18
Šestka vs. Středočeský kraj. Spor ohledně omezení dopravy neutichá
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Dopravní kolona

Středočeskému kraji se nelíbí navrhovaná dopravní omezení, která chce na svém území zavést Praha 6. Středočeský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký (STAN) dokonce uvedl, že Šestka desítky let blokuje výstavbu rychlodráhy na Kladno a tramvajové trati na Velké Přílepy. Proti tomu se ale městská část ohradila.

Spor mezi Prahou 6 a Středočeským krajem odstartovalo rozhodnutí šestkové radnice zavést další opatření, která by měla ulevit přetíženým silnicím a upřednostnit autobusovou dopravu. Dojít by mělo ke zřízení a rozšíření BUS pruhů na komunikacích Karlovarská, Jugoslávských partyzánů, Evropská a Roztocká. Do budoucna zvažuje radnice také zřízení světelných závor a chystá zvýšit ceny návštěvnického parkování. O plánech jsme již dříve podrobněji informovali ZDE.

Se svými plány radnice nejprve seznámila starosty a starostky okolních obcí, kteří plánované změny označili na za nepopulární, ale pochopitelné. Jiný názor však vyjádřil Středočeský kraj. Radní schválili usnesení, podle kterého by postup městské části zkomplikoval situaci Středočechům. Opatření je podle nich nutné koordinovat s krajem.

Praha 6 prý blokuje výstavbu okruhu i železnice

„Tak Praha 6 chce zabránit tomu, aby ji každý den zahlcovali Středočeši svými auty... Rád bych připomněl, že je to Praha 6, kdo desítky let blokuje výstavbu rychlého železničního spojení směr Kladno, nechce tramvaj na terminál Výhledy nebo že jiná městská část Suchdol léta blokuje dostavbu severozápadní části Pražského okruhu,“ uvedl v příspěvku na Facebooku středočeský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký.

„Mrzí mě, že právě vy jste proti zavádění opatření podporující cestování MHD. To je velké zklamání,“ komentoval příspěvek Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), radní Prahy 6 pro dopravu. Odpovědí mu bylo vyjádření Petra Boreckého, který prý není proti zavádění opatření podporujících hromadnou dopravu, ale proti jednostranným nekoordinovaným krokům.

„My dnes už prakticky nejsme schopni poslat na železnici více vlaků nebo další autobusy na silnice, protože fyzická kapacita infrastruktury je prakticky vyčerpaná. Řešení nebude jednoduché, nebude levné a bude trvat celá léta. Ale samozřejmě, takové spektakulární akce, jako chce provést Praha 6, ukáží veřejnosti, že my, politici, problém úspěšně řešíme,“ komentoval dále svůj příspěvek Borecký.

Spory pokračují oficiální cestou

Podobně se oba politici vyjádřili také v oficiálním prohlášení. Petr Borecký obvinil Prahu 6 z blokování výstavby už v tiskové zprávě Středočeského kraje. Podle Ondřeje Matěje Hrubeše je to ale nesmysl.

„Praha 6 podporuje výstavbu modernizace trati Praha – Kladno dlouhodobě a kontinuálně. Za blokování nelze považovat ani to, že v rámci přípravy projektu probíhá participace s veřejností. Pomáháme tím Správě železnic získávat zpětnou vazbu a podněty, které jsou často akceptovány, zapracovávány a posouvají projekt dopředu,“ uvedl Ondřej Matěj Hrubeš v tiskové zprávě.

Tajemný projekt o kterém radnice nevěděla

O projektu tramvajové trati na Velké Přílepy pak prý radnice vůbec nevěděla. „O takovém projektu jsme v Praze 6 ještě neslyšeli, a překvapivě o něm neslyšela ani starostka Velkých Přílep. Ale na základě telefonátu s paní starostkou, jak Praha 6, tak Velké Přílepy jsou pro tramvajové propojení. Budeme oba rádi, když nás s „tajemným“ projektem Středočeský kraj seznámí,“ dodal radní.

Dlouhodobou podporu modernizace železniční trati z Prahy do Kladna i dostavby silničního okruhu kolem Prahy prý kontinuálně dokazují veřejně dohledatelná programová prohlášení rady městské části i usnesení zastupitelstva a rady. Nedostavěnou severozápadní část Pražského okruhu považuje Šestka za klíčový prvek k řešení neutichajícího dopravního problému.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných