Šestka žádá o nízkopodlažní tramvaje

23. 11. 202207:14
Šestka žádá o nízkopodlažní tramvaje
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Pražská tramvaj

Praha 6 žádá Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) o zařazení více nízkopodlažních a klimatizovaných tramvají. Dopisem chce získat více takových vozů do vozovny ve Vokovicích.

Radní Prahy 6 pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS) požádal o nízkopodlažní a klimatizované tramvaje dopisem adresovaným pro vedení pražského dopravního podniku. Informace byla zveřejněna na webu městské části.

Ze všech městských částí má Šestka druhý nejvyšší podíl obyvatel v důchodovém věku, tedy nad 65 let. Dělá to asi 21,6 procenta. Právě to byl hlavní důvod, proč má radnice o nízkopodlažní tramvaje takový zájem.

Pomohou seniorům i mladým rodinám

„Seniorům a lidem, kteří se ze zdravotních důvodů obtížně pohybují, by rozšíření nízkopodlažních tramvajových spojů hodně pomohlo. Ať už při cestování za lékařem nebo na nákup, což je pro mnoho z nás rutinní záležitost, pro naše starší spoluobčany však nikoliv,“ uvedl Hrubeš.

Modernější tramvaje by ale pomohly i mladým rodinám. Komfortnější cestování by si podle radního zasloužily i maminky s kočárkem či s malými dětmi.

Dopis s žádostí směřoval na vedení pražského dopravního podniku, konkrétně do rukou generálního ředitele Petra Witowského a technického ředitele pro povrchovou dopravu Jana Šurovského. Druhý jmenovaný ho navíc z rukou radního Hrubeše převzal osobně.

Některé linky nízkopodlažní vozy negarantují

Dopravní podnik již dříve informoval o záměru rozšířit svou flotilu o nové nízkopodlažní a klimatizované tramvaje. Praha 6 proto žádá o jejich přednostní zařazení do vozovny Vokovice. Měly by tak městskou část zcela dopravně pokrýt.

Některé linky, které v současnosti projíždějí Šestkou, totiž nedisponují dostatečným množstvím nízkopodlažních vozů. Garanci jejich většinového nasazení nemá více než polovina spojů linky 26 v odpolední špičce a na lince 22 dokonce po celý pracovní den.

„Rádi bychom dosáhli toho, aby nízkopodlažní tramvaje obsluhovaly Prahu 6 častěji, měly dostatečné vybavení, byly klimatizované a čisté. Z celkem 93 tramvajových vozů ve vokovické vozovně je pouze patnáct vybaveno klimatizací, to by se mělo změnit,“ informoval radní Hrubeš. 

Nové tratě budou potřebovat více tramvají

Praha 6 navíc v současnosti připravuje hned několik nových tramvajových linek, kde by bylo zařazení nízkopodlažních spojů žádoucí. Nové spojení se staví mezi Divokou Šárkou a sídlištěm Dědina. Ve fázi plánování už je také tramvajová trať z Nádraží Podbaba na Suchdol. Šestka se navíc dlouhodobě snaží o zavedení tramvají z Malovanky na Strahov.

„Praha 6 dlouhodobě podporuje rozvoj tramvajové dopravy. Ale společně s novými tratěmi je potřeba řešit i nové vozy. Nové tratě si totiž vyžádají vypravení většího množství tramvají a nemělo by se stát, že nasazené tramvajové soupravy zhorší komfort cestování městskou dopravou. Například, že místo klimatizovaných a nízkopodlažních autobusů budou cestujících jezdit zastaralými tramvajemi, které vycházejí z koncepce vozidel šedesátých let minulého století,“ uzavřel radní Hrubeš.

Rada hlavního města chce zakoupit až 200 nových tramvajových vozů. Prvních minimálně 40 by mohlo v ulicích Prahy jezdit již do konce roku 2026. Veřejnou zakázku má na starosti DPP. Kromě ceny se bude zaměřovat i na délku záruční doby a nízké náklady na životní cyklus.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných