Šíří se snímky příšerného stavu vagonu Regiojet

29. 01. 202509:40
Šíří se snímky příšerného stavu vagonu Regiojet
foto: PrahaIN.cz/Vlak Regiojet, ilustrační foto

Sedačky v otřesném stavu a špína. Tak vypadal podle fotografií interiér jednoho z vlaků společnosti Regiojet, který vyvolal diskuzi na sociálních sítích. Soukromá přepravní společnost teď prostřednictvím naší redakce zareagovala. Zaměřili jsme se také na možné kompenzace pro cestující.

O nepěkném zážitku se na síti X podělil jeden z cestujících. „Dnešní Regiojet, ještě nikdy jsem nejel vlakem pro přepravu vězňů. Už ať na trase Studénka-Hranice na Moravě zase jezdí České dráhy,“ uvedl.

Příspěvek vzbudil diskuzi. Řada lidí například zmiňovala, že v případě cestování s tímto dopravcem je vždy takřka nutností si připlatit za vyšší třídu. U Regiojetu jsme tedy zjišťovali, jak to vlastně je. A jak na tuto nepříjemnost zareaguje.

„Vůz čeká na celkovou úpravu interiéru, která zahrnuje instalaci nových sedaček, koberců, osvětlení a dalších prvků. Několik vozů už touto modernizací prošlo a postupně pracujeme na zlepšení stavu dalších. Zároveň se snažíme řešit nejpalčivější problémy, například výměnou nejvíce opotřebených sedaček,“ reaguje Regiojet prostřednictvím tiskové mluvčí Alexandry Janoušek Kostřicové.

Dopravce nám potvrdil, že snímky pochází z nejlevnější třídy, tedy low cost. Pro porovnání, kdybychom chtěli cestovat z Prahy do Olomouce, za nízkonákladovou jízdenku zaplatíme 249 korun, standardní třída je o 50 korun dražší. Relax stojí 379, Business pak 459 korun.

„Na IC linkách platí pro všechny naše cestující základní standard: zdarma poskytujeme balenou vodu, tiskoviny a připojení k Wi-Fi. Kromě třídy Low cost mají cestující ve všech třídách zdarma také různé druhy kávy a teplých nápojů, jako je čaj. Služby na rychlíkových linkách R8 a R23 fungují v jiném režimu,“ popisuje Kostřicová.

Kompenzace. Kdy ano, kdy ne?

PrahaIN.cz probrala se soukromým dopravcem další problémy, které trápí některé cestující Regiojetu.

Podle slov tiskové mluvčí je nejčastější příčinou kompenzací zpoždění. Právě kvůli tomu prý zavedl Regiojet službu, takzvanou garanci včasného příjezdu. Spočívá v tom, že v případě zpoždění spoje nad stanovený rozsah minut cestující automaticky získává nárok na finanční kompenzaci. To platí i v situacích, kdy vina za zpoždění není na straně dopravce, například při provozních komplikacích na železniční infrastruktuře.

Dalšími důvody kompenzací jsou pak třeba nefunkční klimatizace či topení. V tomto případě přichází náhrada pro cestující v hodnotě 25 až 100 procent ceny jízdenky. Dále třeba změna v řazení soupravy, kdy není možné cestujícího usadit ve třídě odpovídající zakoupené jízdence.

Nadstandardní služba

„Dobrý den, z provozních důvodů ve vašem spoji bude omezen servis a nebude možné si objednat z palubního menu,“ zní autentická SMS od Regiojetu, která přišla cestujícím před více než tříhodinovou cestou vlakem.

Za chybějící jídlo na palubě ale cestující kompenzováni nejsou. Catering ve vlacích je vnímán jako nadstandardní služba a je vázán na provozní podmínky. Cestujícímu tedy nevzniká nárok na jejich poskytnutí uzavřením přepravní smlouvy, z toho důvodu nevzniká ani nárok na kompenzaci.

Tématu jsme se již věnovali v rámci textu o častých změnách místenek. Teď jsme se tiskové mluvčí ptali znovu.

„Nadále však pracujeme na optimalizaci našich procesů, aby byly podobné situace co nejvzácnější, a věříme, že cestující ocení naši snahu o co nejvyšší úroveň servisu,“ slibuje Regiojet.

„Naším cílem je zajistit dostupnost cateringu pro všechny cestující a neustále pracujeme na zlepšení našich služeb. Občas však může dojít k situaci, kdy některé položky z nabídky nejsou k dispozici, a to především kvůli nečekaně vysoké poptávce. Například oblíbená jídla, jako je svíčková, mohou být rychle vyprodána, protože jejich vůně a chuť přilákají více cestujících, než jsme na daný spoj odhadovali. Někdy se také samozřejmě stává, že má výpadek samotný dodavatel daného produktu. Jsme však limitováni kapacitou kuchyní a skladovacích prostor ve vlacích, a současně dbáme na udržitelnost – chceme minimalizovat plýtvání potravinami, aby nedocházelo k jejich zbytečnému vyhazování. Nabídku na jednotlivých spojích sestavujeme na základě historických dat a předpokladů poptávky, ale i přesto může dojít k výjimečným situacím,“ popisuje.

Nezdražíme, slibuje soukromý dopravce

Jídlo je přitom jedním z důvodů, proč si cestující služby soukromého dopravce vybírají. Oceňují široký výběr, dobrou kvalitu, ale především nízké ceny. Menší obměna menu podle tiskové mluvčí určitě v budoucnosti zase proběhne.

„V nabídce však nadále zůstávají nejoblíbenější produkty našich zákazníků, jako je káva Illy zdarma, tvarohový koláč za 10 korun, pivo Pilsner Urquell za 25 korun a další. Snažíme se udržet vyváženou nabídku oblíbených stálic i novinek, které zpříjemní cestování.“

Zdražování Regiojet prý neplánuje. Podle tiskové mluvčí se jedná doplňkovou službu, která není hlavním zdrojem zisku, a tak si k nákupním cenám přidávají jen malé marže.

„Držet ceny na této úrovni se nám daří díky několika faktorům. S našimi dodavateli vedeme dlouhodobá a intenzivní jednání, jejichž cílem je dosáhnout co nejlepších podmínek. Díky vysokému počtu cestujících, kteří naše služby využívají i kvůli kvalitnímu cateringu, je pro dodavatele atraktivní mít své produkty zařazeny v naší nabídce. To nám umožňuje dosahovat výhodnějších nákupních cen,“ přidává.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných

Komentář

KOMENTÁŘ: Andrej Trump

KOMENTÁŘ: Andrej Trump

12. 02. 202513:02