Smartwings nabídne možnost online odbavení prvním cestovním kancelářím

28. 06. 202420:30
Smartwings nabídne možnost online odbavení prvním cestovním kancelářím
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Fronta na letišti před odbavením

Cesta na letiště bývá v letních měsících stresující. Euforii z odletu na vytouženou dovolenou často narušují dopravní kolony, uzavírky, prázdninový řád MHD a když už se konečně dostanete na letiště, tak vás čekají fronty na odbavení. Čas v odbavovací hale lze nově pro klienty dvou cestovek výrazně zkrátit.

Cestující, kteří jedou na dovolenou se společností DER Touristik, pod kterou spadají velké cestovní kanceláře Fischer a EXIM Tours, se mohou nově ve spolupráci s leteckou společností Smartwings odbavit online z domova a vyhnout se dlouhým frontám na odbavovacích přepážkách na Letišti Václava Havla v Praze.

První klienti využijí novou službu v sobotu 29. června. Možnost online check-in se otevře vždy 30 hodin před odletem. Každý cestující dostane email a SMS, kde bude speciální kód a odkaz s návodem, jak se rychle a pohodlně odbavit z domova.

„Palubní vstupenku si pak klient může uložit do telefonu nebo vytisknout. Po příjezdu na letiště nemusí do fronty, ale svá zavazadla odevzdá u samoobslužné přepážky a poté pokračuje na bezpečností kontrolu. Klíčové pro nás bylo, abychom online check-in spustili se začátkem letních prázdnin, kdy odlétá na dovolenou nejvíce lidí. Díky tomu budou moci tuto službu využít statisíce klientů,“ vysvětluje Jan Bezděk, vedoucí komunikace cestovních kanceláří Fischer a Exim tours v médiím rozeslané tiskové zprávě.

„Službu, která je několik let dostupná na pravidelných letech Smartwings, nyní rozšiřujeme i pro charterové lety skupiny DER Touristik CZ. Aby online check-in fungoval, právě i na charterových letech, bylo potřeba technicky vyřešit přesun dat z rezervačních systému cestovní kanceláře do rezervačních a odbavovacích systému naší letecké společnosti. Společně jsme na tomto projektu pracovali 6 měsíců a těší nás, že ji můžeme spustit se začátkem prázdnin,“ říká Vladimíra Dufková, tisková mluvčí společnosti Smartwings.

Letošní sezóna odstartovala s rekordními čísly, které útočí na počty cestujících před pandemií. Letiště Praha očekává, že jen během prázdnin odbaví přes 3,5 milionu cestujících, tedy asi o 400 tisíc více než v loňském roce. To samozřejmě klade velké nároky na zaměstnance i infrastrukturu letiště.

„I z toho důvodu je pro nás důležité, že se nám před startem letní sezony podařilo v Terminálu 1 spustit službu samoobslužného odbavení zavazadel neboli Self-Service Bag Drop na 8 nových přepážkách, které budou k dispozici pro lety mimo schengenský prostor. V Terminálu 2 jsou samoobslužné přepážky dostupné jsou již 5 let a rychle získávají na oblibě. Jsme také rádi, že se takto jednoduše online budou moci odbavit i klienti cestovních kanceláří ze skupiny DER Touristik CZ mířící na dovolenou na palubách Czech Airlines a Smartwings,“ uzavírá Klára Divíšková, tisková mluvčí Letiště Praha v tiskové zprávě.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných