Speciální tramvajová linka upozornila na riziková místa

04. 06. 202316:20
Speciální tramvajová linka upozornila na riziková místa
foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Tramvaj, ilustrační obrázek

Na místa v centru Prahy, na kterých nejčastěji dochází ke srážkám chodců i aut s tramvajemi, upozornila speciálně vypravená linka. Ve středu 31. května vyjela v rámci spolupráce první městské části s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPP).

Ani tramvaje nejsou v pražských ulicích ušetřeny dopravních nehod. Nejvíce se jich přirozeně stává přímo v centru, tedy na území první městské části. Dle tiskové zprávy se proto její vedení rozhodlo na nejnebezpečnější úseky poukázat speciálně vypravenou tramvajovou linkou.

Z podrobné celopražské statistiky vyplývá, že takřka 46 procent všech kolizí s tramvajemi, je na území naší městské části. Je to logické a přirozené, v úzkých ulicích centra je velmi hustá doprava a bodů, kde ke kolizím může dojít, je významně více než v jiných částech města,“ potvrdila starostka Prahy 1 Terezie Radoměřská (TOP 09).

Nejnebezpečnější je křižovatka u Národního divadla

A souhlasil i vedoucí odboru Komunikace DPP Daniel Šabík: „Středem hlavního města projíždí nejvíce tramvajových linek, míst, kde velmi často dochází ke srážkám s chodci či auty, je hned několik. Primát drží křižovatka na nábřeží u Národního divadla, kde za uplynulých pět let registrujeme takřka sto čtyřicet kolizí.“

Dalšími krizovými úseky jsou podle něj oblasti kolem Václavského náměstí, konkrétně ve směru do Jindřišské, respektive Lazarské ulice. Dále okolí náměstí Republiky směrem k Dlouhé třídě i Bílé labuti.

Na vině je nepozornost

Nejvíce nehod pak podle něj způsobují takzvané mobil-zombie. To jsou lidé, kteří místo dění kolem sebe sledují mobilní telefon, a tím pádem vstoupí do jízdní dráhy tramvaje. Ta ale uhnout nemůže.

„Podobně často způsobují nehody také řidiči aut, kteří slepě sledují navigaci a při odbočování vlevo vjedou tramvaji do cesty,“ sdělil Milan Bárta, vedoucí oddělení vzdělávání a výcviku řidičů tramvají DPP.

Doplnil, že řidiči tramvají jsou na podobné situace systematicky připravováni v rámci pravidelných školení. Zároveň jsou jim připomínána nejnebezpečnější místa, která jsou pro ně označena i vnitropodnikovou značkou Pozor, úsek častých nehod, zvýšené riziko nehody.

Důležité je sledovat nejen auta, ale i tramvaje

„Snažím se zároveň informovat veřejnost a vysvětlovat, jak je při přecházení silnice důležité sledovat nejen auta, ale i tramvaje,“ dodal Bárta.

A právě proto se vedení Prahy 1 rozhodlo speciální jízdu zorganizovat: „Chtěli jsme upozornit na toto téma a i na to, jak je důležité být v centru města ohleduplný a opatrný,“ připomněla starostka. Poměry ve středu města by měly dle jejích slov výrazně zklidnit i plánované úpravy vjezdu do centra a změna parkovacího systému.

Bourají také autobusy, nejvíce u Jižní spojky

Portál nehod upozornil v tiskové zprávě také na dopravní nehody autobusů. Těch se na celém území České republiky stalo 2.295. Nejvíce z nich v Praze. Důvody jsou podobné jako u tramvají: nepozornost a nerespektování pravidel ze strany řidičů osobních vozů.

Autobusové nehody se v Praze stávají nejčastěji na křižovatce ulic Švehlova a Průběžná v místě nájezdu na Jižní spojku, dále na Vítězném náměstí, na křižovatce ulic generála Píky a Wuchterlova nebo poblíž smíchovského autobusového nádraží Na Knížecí.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných