Správa železnic se pochlubila prodloužením podchodů na Hlavním nádraží
foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Historická budova Hlavního nádraží v Praze
Dokončení 92 kilometrů zmodernizovaných tratí, zahájení a pokračování modernizací a rekonstrukcí tratí i stanic, další kroky v přípravě výstavby prvních úseků VRT nebo rekonstrukce a opravy nádražních budov s důrazem na jejich bezbariérovost. To je právě končící rok z pohledu Správy železnic. Manažer infrastruktury v roce 2021 hospodařil s rekordním rozpočtem 60 miliard korun, z něhož 37 miliard bylo určeno na investice.
Mezi klíčové stavby SŽ patří především projekty na prvním železničním koridoru, jako jsou modernizace uzlu Pardubice, rekonstrukce trati mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí či obnova trati mezi Poříčany a Velimí. Před několika týdny začala realizace tří projektů mezi Brnem a Blanskem, kvůli kterým v uvedeném úseku rok nepojedou vlaky.
Ve výčtu úspěchů za rok 2021 SŽ připomněla taky prodloužení podchodů ve stanici Praha hl. n.
Výraznou proměnou prošla taky řada výpravních budov.
99,9 procenta
Správa železnic v roce 2021 kompletně zrekonstruovala 73 nádražních objektů. Finanční náklady, které byly do stavebních a údržbových akcí vynaloženy, přesáhnou částku dvě miliardy korun. Vznikly moderní odbavovací prostory pro cestující, bezbariérové přístupy a nové technické zázemí.
„Pro modernizaci železniční infrastruktury v České republice jsme využili 99,9 procenta všech evropských dotačních prostředků, které byly k dispozici,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Psali jsme
„Stala jsme se katedrálami průmyslového věku,“ zaznívalo v dokumentární sérii o nejslavnějších evropských nádražích, kterou v loňském roce…
Psali jsme
Mezi zasněženými alpskými štíty kolem švýcarského Davosu je ještě jeden, také impozantní. Dřevem pobité podhledy místního zimního stadionu…
Tagy
Speciály