Stanice metra Florenc se na víkend opět uzavře

17. 02. 202308:19
Stanice metra Florenc se na víkend opět uzavře
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Nástupiště v metru

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) bude ve dnech 18. až 19. února 2023 pokračovat ve stavebních pracích na rekonstrukci stropní desky nad stanicí metra Florenc. Z důvodů bezpečnosti bude proto celý víkend přerušen v obou směrech provoz metra na lince C mezi stanicemi Hlavní nádraží a Vltavská. Další výluka má proběhnout v březnu.

DPP zajistí během omezení provozu náhradní tramvajovou dopravu a zřídí linku XC a linku č. 36.

Náhradní tramvajová doprava

Linka XC je zavedena v trase Hlavní nádraží (v Opletalově ulici) – Masarykovo nádraží – Bílá labuť – Vltavská (na předmostí Hlávkova mostu) – Strossmayerovo náměstí – Výstaviště.

Linka číslo 36 v trase Zvonařka – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Václavské náměstí – Masarykovo nádraží – Bílá labuť – Vltavská (na předmostí Hlávkova mostu) – Výstaviště – Nádraží Holešovice – Kobylisy – Ládví – Sídliště Ďáblice (v úseku Kobylisy – Sídliště Ďáblice pouze vybrané spoje).

Pro oba směry se zřizují zastávky Vltavská na předmostí Hlávkova mostu a Hlavní nádraží v Opletalově ulici.

Schéma provozu tramvajových linek / foto: dpp.cz

Jak na přestup mezi linkami metra

Pro náhradní možnost přestupu mezi linkami metra B a C lze ve směru Háje využít přestupních stanic Můstek (A) a Muzeum (C), v opačném směru kombinaci výstupu ve stanici Náměstí republiky a využití náhradní tramvajové dopravy na linkách XC a 36.

Při cestě linkou C ze směru od Letňan je možné přestoupit ve stanici Vltavská na tramvajové linky XC nebo č. 36 do zastávky Masarykovo nádraží a přestoupit na linku B.

Stavební práce skončí v roce 2026

Práce na rekonstrukci stropní desky byly zahájeny v březnu 2022, jsou plánové na čtyři a půl roku a měly by skončit do konce roku 2026. Aktuálně se odstraňuje v horní části na bývalém parkovišti autobusů u železniční tratě devět předepjatých nosníků. V dolní části pod opěrnou zdí směrem ke Křižíkově ulici a Muzeu hlavního města Prahy pracují stavbaři na likvidaci dalších sedmi konstrukčních prvků.

Od začátku stavebních prací se dosud vyměnilo 34 z celkového počtu 131 předepjatých nosníků, které jsou součástí monolitické betonové desky pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici tvořící současný strop nad vestibulem stanice metra Florenc.

V plánu na letošní rok je celkem devět výluk

Letos již proběhly první stavební práce vyžadující omezení provozu metra v lednu, další výluka má proběhnout v březnu. Zbývající přesné termíny uzavření stanice metra Florenc zatím nejsou známé, plánují se v nepravidelných měsíčních odstupech do konce října.

„Je téměř jisté, že následující výluka v březnu proběhne. Všechny ostatní jsou zatím v režimu ideálního plánu, přesný termín bude záležet na průběhu všech návazných prací, ale i jiných investičních akcí či oprav a provozních potřeb DPP,“ upřesnil na dotaz redakce PrahaIN.cz Daniel Šabík, vedoucí odboru Komunikace DPP.

Vše se bude koordinovat způsobem, aby například nedošlo k souběhu plánované výluky v metru a nějaké mimořádné situace na tramvajové síti v přilehlé oblasti, která by mohla nastat v důsledku havárie vodovodu nebo kanalizace. 

O dalším postupu prací souvisejících se stavební rekonstrukcí stropního tělesa ve stanici Florenc, které bude vyžadovat její uzavření, bude naše redakce i nadále informovat.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných