Stavba metra zašpuntuje dopravu v Praze 4. Především ulice Na Strži, Olbrachtova a Antala Staška
foto: Jan Svoboda, PrahaIN.cz/Stavba metra D
Řidiči projíždějící čtvrtou městkou částí by se měli připravit na dlouhá zdržení v okolí ulice Na Strži. V rámci stavby metra D budou kompletně uzavřeny další úseky mezi ulicemi Olbrachtova a Antala Staška.
O dopravním omezení, které by mělo trvat asi tři roky, informovaly webové stránky čtvrté městské části. Řidiči budou muset využít alternativní trasy. Změny se dotknou také autobusové dopravy.
Kvůli hloubení stanice čeká Prahu 4 kompletní uzavírka ulice Na Strži v úseku mezi ulicemi Antala Staška a Olbrachtova. Zachován bude vjezd do ulice Radova ve směru od Pankráce v protisměrném pruhu.
Podle informací z webu Dopravního podniku hlavního města se stavba nového metra podepisuje na trasách autobusů v okolí ulice Na Strži už od loňského června. Dočasná změna tras a zastávek se týká autobusů linek 121, 170, 193 a 904.
Omezení čeká i ulici Na Pankráci
K dalšímu omezení dojde také v ulici Na Pankráci před Obchodním centrem Pankrác. Ve směru na Budějovickou tam bude od 7. dubna až do října uzavřen jeden jízdní pruh. Důvodem je několik etap prací spojených s přeložkou horkovodu. Kvůli záboru pak nebude možné využít také část piazzetty pro pěší před obchodním centrem.
Psali jsme
Chystá se letošní část rekonstrukce Barrandovského mostu. I když pražský magistrát připravuje tiskovou konferenci až na pondělí, my vám podobu…
Čtvrtá linka metra spojí jižní část Prahy s centrem
Metro by po nové trase D mělo začít jezdit v roce 2029. Už nyní jsou na trase vidět rušná staveniště v místech plánovaných stanic Nádraží Krč, Nemocnice Krč i na Nových Dvorech a libušském sídlišti. Právě tyto lokality se mají v souvislosti s výstavbou metra D do budoucna kompletně proměnit.
„Metro D je v současnosti nejdůležitější infrastrukturní stavbou na území Prahy. Díky ní se lépe propojí jižní část města s jeho centrem. V této době se Praha potýká mimo jiné s krizí bydlení, a právě projekty v okolí budoucích stanic metra mají potenciál tento problém zmírnit,“ uvedl pro PrahaIN.cz již loni v prosinci Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR).
Tagy
Speciály