foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Tramvaj na Evropské ulici
Stavba nové tramvajové tratě z Divoké Šárky na sídliště Dědina se od 1. února rozšíří i na Evropskou ulici. Řidiče bude čekat nástraha v podobě zúžení do jednoho pruhu. Práce navíc potrvají až do podzimu.
Podle informací z webu Prahy 6 nedojde v průběhu výstavby k úplnému uzavření Evropské ulice. Vždy zůstane v obou směrech průjezdná, ale řidiči se musí i tak připravit na výrazná omezení. Zachována bude po celou dobu i dopravní obslužnost.
„Každá stavba vyvolává omezení. Tento rok bude náročný pro občany Liboce a Ruzyně. Ale věřím, že nová tramvajová trať zvýší životní komfort v těchto lokalitách. Obyvatelé Dědiny se v budoucnu dostanou přímou tramvají nejen do Dejvic, ale také na náměstí Republiky, či na Újezd. Zároveň děkuji dopravnímu podniku za zvýšení informovanosti ohledně plánovaných etap stavby,“ uvedl Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), radní Prahy 6 pro dopravu.
Od 1. února nebudou jezdit tramvaje
První etapa na Evropské ulici začne 1. února a potrvá až do 15. dubna. Dodavatel stavby, společnost Subterra, totiž začne s výkopovými pracemi na přeložkách inženýrských sítí. Pak se rovnou vrhne na samotnou stavbu tratě.
V tomto termínu proto dojde k obousměrnému přerušení provozu tramvají mezi smyčkou Divoká Šárka a zastávkou Vozovna Vokovice. Linka 26 tak bude končit v zastávce Vozovna Vokovice, kde se bude i otáčet. Tramvaj číslo 20 ukončí jízdu už v zastávce Červený vrch. Náhradní doprava zavedena nebude, dopravní podnik doporučuje využít stávajících autobusových linek.
Protáhne se například cesta na letiště
Řidiče automobilů pak čeká omezení na asi šesti stech metrech mezi křižovatkami s Vlastinou a s ulicí Za Vokovickou vozovnou. Auta tam budou svedena do jednoho pruhu. Komplikace pocítí například lidé směřující na letiště.
„Cestujícím, kteří pojedou na Letiště Václava Havla Praha, doporučujeme, aby si nechali dostatečnou časovou rezervu alespoň třicet minut, případně mohou využít alternativní spojení metrem linkou B přes stanici metra Zličín a následně autobusovou linkou 100,“ radí Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
Psali jsme
Tramvajové linky na území Prahy 6 čekají v příštích měsících četná omezení. Dotkne se jich výměna kolejí na Malé Straně i údržba trati…
Práce pokračují i na obratišti Divoká Šárka
Stavební práce budou navíc pokračovat i ve Vlastině ulici a podél Drnovské. Už od loňského podzimu se tam překládaly inženýrské sítě, probíhaly terénní úpravy a položeny byly i první pražce a kolejnice. Nyní musí dojít k napojení na obratiště Divoká Šárka.
Přestavby se dočká i stávající smyčka. Vnější kolej, zasahující do přírodního parku Šárka-Lysolaje, bude zrušena úplně a tu vnitřní čeká úprava. V místě smyčky také vznikne výstupní i nástupní zastávka.
Dopravní podnik využije výluky tramvajového provozu také k rekonstrukci tratě mezi obratištěm a křižovatkou s ulicí Za Vokovickou vozovnou. Závěrečné etapy stavby pak budou patřit celkové rekonstrukci vozovek v Evropské ulici a v úseku stavby nové tramvajové tratě.
Stavbu prodloužilo předsednictví, dopravní podnik tak přijde o dotace
Práce na Evropské ulici měly přitom podle původního harmonogramu začít už loni. Odložily se však kvůli předsednictví České republiky v Radě Evropské unie. Přednost dostaly státní zájmy, protože právě Evropskou ulicí projížděly zahraniční delegace z letiště.
„Stavba se tím bohužel nejspíše prodlouží a zcela jistě prodraží. Na její výstavbu Dopravní podnik získal dotace v rámci Operačního programu Doprava 2 Evropské unie. Prostředky z dotace lze ale využít pouze na investice zrealizované na této stavbě do konce letošního června. To, co bychom prostavěli na Evropské ulici v loňském roce, bychom mohli v dotaci uplatňovat. Tím, že na Evropské začínáme až letos, a i když se budeme snažit celý projekt maximálně urychlit, nikoliv však na úkor kvality, stavba na Evropské potrvá minimálně do podzimu,“ uzavřel problém Jan Šurovský z Dopravního podniku.