foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Výstavba metra D
Pro druhý úsek metra D od stanice Olbrachtova po stanici Nové Dvory vybral Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) svého zhotovitele stavby. Vítězem se znovu stalo sdružení firem vedené společností Subterra.
Již na začátku června letošního roku jsme informovali ZDE o postupujících pracích na lince metra D. Ražby pokračují na všech částech stavby, dojít má také k proražení tunelu spojky metra C–D do stanice Pankrác C. První úsek mezi stanicí Pankrác a Olbrachtova by měl být dokončen do roku 2029.
Druhé kolo
„K novým skutečnostem, které vzešly z podaných námitek, si DPP zajistil nové podklady a informace. Na základě mimořádně detailního prověřování nabídek dodavatelů a dalších expertních a právních analýz pak ve věci DPP znovu rozhodl,“ uvedl v tiskové zprávě dopravního podniku Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Zhotovitelem se podnik zabývá již podruhé, a to z důvodu podání námitek neúspěšným účastníkem.
Subterra byla vyhodnocena jako společnost s nejlepší nabídkovou cenou 29 988 857 254,38 korun bez DPH.
Psali jsme
REPORTÁŽ: Alespoň každý to jednou zažil a vzpomínáme na to většinou hodně dlouho. Tipnete si? Odpověď na hádanku je prostá. Akutní potřeba…
Linka metra D
Jak uvádí dopravní podnik na webu, 4. linka pražského metra byla zahrnuta již do prvních plánů o síti metra v hlavním městě. První úsek linky D má mít 10 stanic, začínat by měla na Náměstí Míru, pokračovat přes stanici Pankrác a končit ve stanici Depo Písnice. Projekt by měl představovat významné propojení jižní části města s centrem, což by mohlo odlehčit linkám autobusů i individuální automobilové dopravě.
Práce v podzemí postupují i na jiných linkách
Linka metra D však není zdaleka jedinou, kde postupují stavební práce. O víkendu 3. a 4. srpna proběhla modernizace vlakového zabezpečovače ve stanicích Muzeum, Můstek a Staroměstská na lince A. Jedná se již o předposlední etapu modernizace vlakového zabezpečovače LZA ve stanicích linky A, jak uvádí tisková zpráva DPP.
Projekt byl zahájen již na podzim roku 2022, ukončen by měl být již příští rok finální rekonstrukcí staničních počítačů ve zbývajících stanicích, Náměstí Míru a Jiřího z Poděbrad.