Téměř čtvrt miliardy jde do cyklodopravy. Pruhy pro cyklisty nebudou jedinými projekty
foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Cyklopruhy v Praze
Podjezd Mánesova mostu a rozšíření cyklostezky s označením A2. To jsou dva hlavní projekty z pohledu cyklodopravy, které ukrojí největší část rozpočtu. Část peněz dostane TSK a další si rozdělí městské části.
Jen v případě financí poskytnutých pro městkou společnost TSK se jedná o navýšení částky o pět milionů korun, oproti roku 2021. Důvodem je zejména to, že pro letošek je podle pražského cyklokoordinátora a předsedy komise pro cyklodopravu Radka Čermáka připraveno k realizaci doposud nejvíce projektů.
Mezi ty nejdůležitější bude patřit rekonstrukce páteřní cyklostezky A2. Na ní vznikne na Smetanově nábřeží nový cyklopás a stezka se rozšíří v úseku na Rohanském ostrově. Zároveň se budou rekonstruovat části cyklostezky podél ulice Povltavská a v oblasti Vyšehradského tunelu.
Mezi další projekty patří také nový koridor pro cyklisty na trase od ulice Průmyslová k Jahodnici. Stavět se pak bude také v okolí Braníka, Komořan nebo Krče.
Psali jsme
Už se toho o nich napsalo mnoho a stále nepřestávají udivovat, a to nejen řidiče, ale i dopravní experty. Řeč je o cyklopruzích, které jsou…
„Podle dat ze cyklosčítačů mezi roky 2019 a 2020 narostl počet průjezdů v Praze téměř na dvojnásobek. Každý cyklista znamená méně nacpané vozy MHD a méně přecpané ulice auty a zároveň méně emisí a hluku,“ řekl novinářům náměstek pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě).
Pražané šlapou do pedálů
Bezmála šest milionů průjezdů. Tolik napočítaly v loňském roce cyklosčítače rozmístěné po metropoli. Oproti roku 2019 se jedná o markantní nárůst, protože tehdy sčítače napočítaly o polovinu méně cyklistů. Informace o počtech vychází z dat uveřejněných na webu golemio. Jak uvádí i zástupci magistrátu, aspoň jednou za měsíc sedne na kolo zhruba 456.000 Pražanů.

Přehlednou mapu cyklostezek najdete na webu www.prahounakole.cz. Foto: Městem na kole
Co se týče kilometrové délky, není na tom Praha z pohledu cyklistiky špatně. V metropoli je přes 515 kilometrů značených tras. 200 kilometrů pak po místech, na které nemají přístup automobily.
Psali jsme
VIDEO Začátek června bude významný pro všechny příznivce kolejových vozidel, lidově řečeno pro „šotouše“. Správa železnic v úterý na svém webu…
Psali jsme
S takzvanými autobusovými pruhy nebo lidově „buspruhy“ se setkal snad každý řidič. Mnoho z nich je ale nevyužívá, i když může.
Tagy
Speciály