Testování varšavské jednotky metra proběhne v Praze

21. 02. 202221:40
Testování varšavské jednotky metra proběhne v Praze
foto: Barbora Novotná, PrahaIN.cz/Metro v Praze, ilustrační foto

V současné době testuje Výzkumný Ústav Železniční novou elektrickou soupravu metra. Vyrobila ji Škoda Transportation a náležet má varšavskému metru.

Nejprve musí na vstupní kontrolu do Zkušebního centra, kde projde předepsanými vstupními kontrolami, prověrkou jízdních vlastností a brzd. Po té dojde k základnímu oživení vozidla. Zkoušky soupravy v praxi proběhnou nejprve v pražském metru. Následně se přesunou do Varšavy.

Výzkumný Ústav Železniční se zaměřuje na poskytování odborných služeb a komplexních řešení v oblasti posuzování, certifikace a zkušebnictví železničních vozidel, železničních systémů i drážní dopravy.

Je evropským číslem jedna pro zkoušení v oblasti železnictví a certifikaci. Zákazníky jsou výrobci kolejových vozidel a komponentů pro železniční systémy a drážní dopravu, vlastníci železniční infrastruktury, provozovatelé dráhy i drážní dopravy, státní orgány a instituce, a to jak v tuzemsku, tak v zahraničí.

V roce 2020 tržby VÚŽ z prodeje výrobků a služeb činily 561 milionů korun. Oproti roku 2019 to byl nárůst o 122 procent. Výsledek hospodaření před úroky, daněmi, odpisy a amortizací (EBITDA) dosáhl v předloňském roce 311,9 milionů korun. Účetní hodnota majetku VUZ (tj. aktiva celkem) k 31. 12. 2020 činila 999,1 milionů korun, přičemž stálá aktiva (dlouhodobý majetek) 557 milionů korun.

„Projekt jednotek pro varšavské metro je pro nás prestižní – potvrzuje naši technickou a odbornou kompetenci a připravenost tyto projekty realizovat nejenom z hlediska infrastruktury, ale i z hlediska Zkušební laboratoře a certifikace. Naším cílem je samozřejmě podílet se i na projektu nových vozidel pro pražské metro, ale také provádět testování a schvalování například tramvají, pokud to budou umožňovat technické parametry vozidel. Právě proto v současnosti mimo jiné rozšiřujeme rozsah akreditovaných zkoušek a posilujeme náš tým specialistů v rámci Zkušební laboratoře,“ říká Martin Bělčík, generální ředitel Výzkumného Ústavu Železničního, a.s.

Pražské metro

Praha zatím disponuje celkem 730 vozy metra, které jsou klíčovou součástí MHD. Každá ze tří linek má pro soupravy vlastní depo. Využívány jsou modely na linkách A a B a M1 na lince C. Dříve byly využívány i varianty Ečs a 81–71 jejichž provoz byl v minulosti ukončen. Maximální rychlost metra je 80km/h, ale běžná rychlost přepravy bývá 36km/h. Ročně jej využije více než půl miliardy cestujících.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných