„To jsem nezažil,“ popsal cestující jízdu vlakem z Prahy do Stránčic

12. 02. 202411:07
„To jsem nezažil,“ popsal cestující jízdu vlakem z Prahy do Stránčic
foto: Redakce PrahaIN.cz/Přeplněný vlak

Počet cestujících vlakem v rámci Pražské integrované dopravy neustále roste. Dojet ze středních Čech do hlavního města vlakem je často nejrychlejší i nejlevnější způsob dopravy. Na kolejích se však nesmí stát žádná nehoda. Naše redakce získala fotografii přeplněného vlaku, který jel ve všední den v pět odpoledne z hlavního nádraží do středočeských Stránčic.

„Čekal jsem na vlak v Praze na Zahradním Městě, měl přijet v 17:02, ale nepřijel. Ve špičce naštěstí jezdí skoro každých deset minut, takže jsem čekal jen těch deset minut. V 17:12 ale přijel totálně narvaný spoj. Doslova jsme se mačkali v uličce, byla to hrůza. V Hostivaři chtěla přistoupit paní s kočárkem, ale neměla šanci, stejně jako řada dalších,“ psal nám Milan Hájek a zaslal fotografii.

Vlak se prý trochu uvolnil až v Uhříněvsi. „Jezdím takhle zhruba jednou týdně, ale tohle jsem ještě nezažil. Vždycky, když jedu, je hodně lidí, ale ne takhle moc. Nevím, jestli je tohle standard, ale já byl rád, že jsem vystoupil,“ dodává.

Obrátili jsme se proto na České dráhy. Potvrdily, že vlak byl přeplněný díky nehodě. O standard prý nejde.

„K přeplnění vlaku 9149 Praha - Stránčice s odjezdem z Prahy hlavního nádraží v 17:01 došlo z důvodu zpoždění předchozího vlaku. Vlak 2555 Praha - Benešov u Prahy s plánovaným odjezdem z Prahy hlavního nádraží 16:51 byl na svém odjezdu opožděn o patnáct minut a odjel jako druhý v 17:06 hod. Zpoždění vlaku bylo způsobeno obratem od vlaku z Benešova u Prahy, který přijel se zpožděním 25 minut (vlak přijíždí z Benešova a po krátkém pobytu v Praze se vrací zpět jako jiný spoj do Benešova). Zpoždění bylo způsobeno nehodou na železničním přejezdu na trati 221 mezi Prahou a Benešovem a dočasným omezením provozu,“ vysvětlil pro PrahaIN.cz tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Tisíce cestujících za hodinu

Na zmíněné lince S9 z Prahy směrem Stránčice / Benešov u Prahy jezdí vlaky ve špičce v proloženém intervalu 10 - 20 minut. Za hodinu tak jedou 4 spoje linky S9. „Ty jsou navíc doplněny spěšnými vlaky linky R49 do Benešova, příp. Tábora s intervalem 1 hodina. Během každé hodiny tak nabízíme v tomto směru kapacitu zhruba 2.250 sedících cestujících a zhruba stejný počet stojících cestujících,“ dodává Šťáhlavský.

Linku S9 obsluhují elektrické jednotky CityElefant, V Praze jich podle Českých drah jezdí sedmdesát s tím, že má každý kapacitu 310 míst k sezení a cca 300 míst ke stání.

Obrátili jsme se zpět na našeho čtenáře, kterému jsme tlumočili informace. „Hrozně moc lidí dojíždí touto linkou, když výpadek jednoho vlaku z mnoha tohle způsobí. A to mi přijde, že poslední měsíce jezdí v jedné soupravě více vlaků,“ říká.

I to Šťáhlavský potvrzuje. „Podle našich údajů počet cestujících v rámci Pražské integrované doprav postupně roste. S tím souvisí i navýšení celkové kapacity moderních vlaků v Praze a ve Středočeském kraji,“ sdělil redakci.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných