foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Tramvaj, ilustrační foto
Na své běžné trasy se tramvajové linky na rekonstruovaném Bubenském nábřeží vrátí v pátek 16. prosince. Automobily se ale omezením stále nevyhnou.
Tramvaje linek 1, 6, 12, 14 a 25 i autobus 156 se po téměř třech měsících oprav vrátí na své trasy přes Bubenské nábřeží. Výluka končí v pátek 16. prosince. Informoval o tom web Prahy 7.
V průběhu oprav došlo k několika změnám. Zastávka Holešovická tržnice je nově umístěna blíž ke vchodu do areálu. V budoucnu by tam měla ústit také Štvanická lávka.
Lépe položené koleje umožní rychlejší jízdu
Koleje nyní nabízejí komfortnější a rychlejší jízdu tramvají, a to díky tomu, že jsou položeny v lepší pozici. Došlo také k úpravám na křižovatce s Argentinskou ulicí. Opravena byla i kanalizace a vodovody.
Na řidiče ale čekají dopravní omezení i nadále. V úseku mezi Argentinskou a Komunardů neprojedou směrem k ulici Komunardů odbočovacím pruhem. V opačném směru jsou zachovány 2 jízdní pruhy.
Psali jsme
Výstavba tramvajové tratě na sídliště Na Dědině dospěla do své další fáze. Z důvodu zahájení její III. etapy ve Vlastině ulici dochází od pátku…
Druhá etapa přijde na jaře
Na jaře čeká Bubenské nábřeží druhá etapa oprav. Společně s dokončením Štvanické lávky se dočká dláždění a dalších úprav povrchů. Zrušeno bude stávající veřejné osvětlení, které nově ponesou sdružené sloupy s trolejovým vedením.
Úzký chodníček, na který se nevešel téměř ani kočárek, nahradí široká říční promenáda s bezbariérovým a komfortním nástupem do tramvají.
Holešovice s Karlínem propojí Štvanická lávka
Štvanická lávka propojí Karlín s východní částí ostrova Štvanice a Holešovicemi. Bude to 18. pražský most, jehož výstavba bude stát asi 300 milionů korun. Nahradí současný přívoz P7.
Stavba začala na konci léta minulého roku. Díky speciálním technologiím a materiálům bude mít most minimalistický vzhled. Půjde o nevysokou linku v městské krajině, která nebude bránit výhledům na město. Bronzové zábradlí ozdobí podobizny zvířat.