foto: Barbora Novotná, PrahaIN.cz/Seifertova ulice
V průběhu června chce radnice třetí městské části uvést do provozu nová dopravní opatření, která by měla zamezit blokaci tramvají v Seifertově ulici. Na jedné z nejfrekventovanějších žižkovských ulic vznikne další pruh.
Blokování hromadné dopravy v Seifertově ulici je dle informací z webu třetí městské části na denním pořádku. Zejména pak v místech, kde není jízdní pruh oddělený od kolejí. Radnice se proto rozhodla v průběhu června vyzkoušet novinku, která tomu má zabránit.
Zkušební dopravní řešení počítá s novým samostatným jízdním pruhem v úseku mezi Cimburkovou a Blahníkovou ulicí. Vznikl na místě zhruba deseti parkovacích stání.
Řešení pomůže, nebude ale dostatečné
Podle místostarosty Prahy 3 Ondřeje Ruta (Zelení) takové řešení k uvolnění dopravy pomůže, ale nebude to stačit. Kolony se totiž podle jeho slov natahují ještě dál, nad místo stávajícího opatření. Další problematické místo vidí v levém odbočení ze Siwiecovy, kde auta stojí na tramvajovém pásu.
„Tady to vyžaduje ještě víc politické odvahy. Bylo by možné pustit auta shora před prostor VŠE a dál na signalizaci do Italské a také otočit směrnost uličky před domem Radost. O těchto řešeních budeme na radnici dál jednat v kontextu toho, jak moc (málo) se nám zlepší čísla z dispečerského systému DPP o zpoždění, které tu tramvaje nabírají,“ uvedl Rut.
Opozice nesouhlasí
Opoziční zastupitel Mojmír Mikuláš (Patrioti pro Prahu 3) však namítá, že jediným výsledkem opatření bude ztížení parkování v oblasti: „Odebírání parkovacích míst je asi hobby naší radnice, ale plynulost dopravy nijak znatelně nezlepší. Zácpy vznikají kvůli špatnému řešení křižovatky Seifertova a Italská, které je poslední týdny umocněné rekonstrukcí dvou ČD u křižovatky a častým svévolným záborem jízdního pruhu stavební mechanikou. Pokud by Seifertova od křižovatky směrem k Wilsonově měla hned dva jízdní pruhy, a prostor na ně je, tak to by pomohlo. Bohužel Zelení, Piráti a Praha 3 sobě volí raději řešení na úkor automobilistů, což není vyvážený přístup k dopravě v Praze.“
Výsledky experimentu, který má uvolnit průjezd tramvají, chce potom Praha 3 konzultovat s dopravním podnikem před koncem prázdnin. Pokud se toto řešení osvědčí, mohlo by v místě zůstat natrvalo.
Psali jsme
Žádné troubení, žádné nadávky, žádné pískání, žádná nervozita. Jen překvapení, obdiv, pár povzbudivých slov, dokonce i potlesk. To všechno provázelo…
Dopravní komise se shodla
Dopravní komise se na řešení situace v Seifertově ulici shodla téměř jednomyslně. Jak uvedl její člen Jaromír Beránek (Piráti), popojíždění aut tu vede k nárazovému zpožďování tramvají ve špičkách naprosto prokazatelně.
„Ze zkušenosti mohu potvrdit, že se tak děje zejména v úseku před křižovatkou s Blahníkovou ulicí. Komise radě MČ doporučila ke schválení návrh řešení, s nímž se rada ztotožnila. Věřím, že se přijaté opatření ukáže být přínosem, bude ale záležet na respektování dopravního režimu ze strany řidičů,“ dodal Beránek.
Seifertovu čeká proměna
Seifertova ulice i její přilehlé okolí se však má v blízkých letech dočkat generální rekonstrukce. Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy na svých webových stránkách informuje, že cílem proměny má být nejen zlepšení vizuální podoby, ale zejména podmínky pro chodce a cyklisty.
Upraveny budou povrchy chodníků a vyřešena bude i dopravní situace. Počítá se s opravou tramvajové trati i změnou umístění zastávek. V lokalitě by mělo dál přibýt i stromořadí, které přinese stín v horkých letních měsících.