foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz /Národní muzeum v Praze
Výstavba nové tramvajové trati na Václavském náměstí si vyžádá dlouhodobou výluku tramvají mezi zastávkami Muzeum a I. P. Pavlova. Tramvaje se na tento úsek dle předpokladů vrátí nejdříve v březnu roku 2027.
Se stavbou kolejí v horní části Václavského náměstí začal pražský dopravní podnik (DPP) v červnu 2024. Realizace projektu, která má trvat celkem tři roky, postupuje od Vodičkovy ulice směrem k Národnímu muzeu, právě v jeho okolí si nyní vyžádá jednu víkendovou a jednu dlouhodobou výluku tramvají čísel 11 a 13. Na obě výluky upozorňuje web Pražské integrované dopravy (PID).
Z důvodu instalace kolejového přejezdu bude v průběhu víkendu 14. a 15. června (až do 4:30 hodin v pondělí 16. června) obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora.
Tramvajová linka číslo 11 bude po tu dobu ze zastávky I. P. Pavlova vedena přes Náměstí Míru, Šumavskou, Vinohradskou vodárnu, Perunovu a Orionku na Floru a dále do stanice Spojovací. Linka 13 bude zcela zrušena. Zavedena nebude ani náhradní doprava.
Psali jsme
Místostarosta Prahy 8 a zastupitel hlavního města Radomír Nepil (ANO) hledá největší ostudu pražského metra. Favoritem soutěže o roční kupon…
Dlouhodobá výluka až do března 2027
Od pondělí 16. června pak na toto krátkodobé omezení naváže dlouhodobá výluka, tentokrát pouze v úseku I. P. Pavlova – Muzeum. Jejím důvodem je opět pokračující výstavba tramvajové trati na Václavském náměstí. Výluka by měla dle předpokladů trvat přibližně do března 2027.
Linka číslo 11 ze Spořilova na Spojovací bude v průběhu dlouhodobé výluky jezdit opět přes Náměstí Míru, Šumavskou, Vinohradskou vodárnu, Perunovu a Orionku. Linka číslo 13 bude z Olšanských hřbitovů zkrácena do zastávky Muzeum v ulici Vinohradská. Výstupní i nástupní zastávka bude zřízena u křižovatky s ulicí Španělská. Ani v tomto případě nebude zavedena náhradní doprava.
Dostupnější a komfortnější cestování
O projektu nové tramvajové tratě na Václavském náměstí informuje DPP detailněji na webu. Nové koleje mají za cíl doplnit stávající síť tramvajových tratí a významně přispět ke zvýšení dostupnosti a komfortu cestování v širším centru Prahy. Tramvaje by nově měly propojit stávající tratě v Jindřišské a Vodičkově ulici s Vinohradskou a Škrétovou ulicí.
Aktuálně probíhá druhá a zároveň poslední etapa opravy a zesílení stropní desky nad stanicí metra Muzeum. Oprava samotné stropní desky má trvat do konce letošních letních prázdnin a do konce listopadu bude probíhat obnovování povrchů do původního stavu. V letošním roce mají být zároveň dokončeny přeložky inženýrských sítí a retenční nádrže na dešťovou vodu.
V příštím roce by měli dělníci začít se samotnou modernizací horní části náměstí, s výstavbou tramvajové tratě a ve druhé polovině roku také s výsadbou zeleně. Kompletně hotovo by mělo být do konce června 2027. Harmonogram je dostupný na webu DPP.