U Muzea dojde k dlouhodobé výluce tramvají

14. 06. 202508:32
U Muzea dojde k dlouhodobé výluce tramvají
foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz /Národní muzeum v Praze

Výstavba nové tramvajové trati na Václavském náměstí si vyžádá dlouhodobou výluku tramvají mezi zastávkami Muzeum a I. P. Pavlova. Tramvaje se na tento úsek dle předpokladů vrátí nejdříve v březnu roku 2027.

Se stavbou kolejí v horní části Václavského náměstí začal pražský dopravní podnik (DPP) v červnu 2024. Realizace projektu, která má trvat celkem tři roky, postupuje od Vodičkovy ulice směrem k Národnímu muzeu, právě v jeho okolí si nyní vyžádá jednu víkendovou a jednu dlouhodobou výluku tramvají čísel 11 a 13. Na obě výluky upozorňuje web Pražské integrované dopravy (PID).

Z důvodu instalace kolejového přejezdu bude v průběhu víkendu 14. a 15. června (až do 4:30 hodin v pondělí 16. června) obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora.

Tramvajová linka číslo 11 bude po tu dobu ze zastávky I. P. Pavlova vedena přes Náměstí Míru, Šumavskou, Vinohradskou vodárnu, Perunovu a Orionku na Floru a dále do stanice Spojovací. Linka 13 bude zcela zrušena. Zavedena nebude ani náhradní doprava.

Dlouhodobá výluka až do března 2027

Od pondělí 16. června pak na toto krátkodobé omezení naváže dlouhodobá výluka, tentokrát pouze v úseku I. P. Pavlova – Muzeum. Jejím důvodem je opět pokračující výstavba tramvajové trati na Václavském náměstí. Výluka by měla dle předpokladů trvat přibližně do března 2027.

Linka číslo 11 ze Spořilova na Spojovací bude v průběhu dlouhodobé výluky jezdit opět přes Náměstí Míru, Šumavskou, Vinohradskou vodárnu, Perunovu a Orionku. Linka číslo 13 bude z Olšanských hřbitovů zkrácena do zastávky Muzeum v ulici Vinohradská. Výstupní i nástupní zastávka bude zřízena u křižovatky s ulicí Španělská. Ani v tomto případě nebude zavedena náhradní doprava.

Dostupnější a komfortnější cestování

O projektu nové tramvajové tratě na Václavském náměstí informuje DPP detailněji na webu. Nové koleje mají za cíl doplnit stávající síť tramvajových tratí a významně přispět ke zvýšení dostupnosti a komfortu cestování v širším centru Prahy. Tramvaje by nově měly propojit stávající tratě v Jindřišské a Vodičkově ulici s Vinohradskou a Škrétovou ulicí.

Aktuálně probíhá druhá a zároveň poslední etapa opravy a zesílení stropní desky nad stanicí metra Muzeum. Oprava samotné stropní desky má trvat do konce letošních letních prázdnin a do konce listopadu bude probíhat obnovování povrchů do původního stavu. V letošním roce mají být zároveň dokončeny přeložky inženýrských sítí a retenční nádrže na dešťovou vodu.

V příštím roce by měli dělníci začít se samotnou modernizací horní části náměstí, s výstavbou tramvajové tratě a ve druhé polovině roku také s výsadbou zeleně. Kompletně hotovo by mělo být do konce června 2027. Harmonogram je dostupný na webu DPP.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných