Ucpali jsme Blance díry a už bude suchá
foto: Magistrát hlavního města Prahy/Tunelový komplex Blanka
Přesně to slíbil spolu s dělníky náměstek pražského primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Měla by se tak výrazně zvýšit bezpečnost provozu v nejdelším českém silničním tunelu.
Dělníci v tunelu odstraňovali špachtlemi z dlaždic na zdech stopy po zatékající vodě a zároveň utěsňovali místa průsaků speciální pěnou. "Materiálů, které se používají, je hodně. V tomto případě to je polyuretanová pěna. Je to chemický materiál, který je tekutý a pod tlakem se natlačí do vyvrtaných děr nebo předem připravených hadic. Pěna reaguje na styk s vodou a jakmile se s ní potká, nafoukne se a tím vytěsní prostor a zabrání vodě prostupovat do tunelu," řekl technický ředitel společnosti Satra Pavel Šourek.
Průsakům vody do tunelového komplexu by tak mělo definitivně odzvonit. Problém s pronikáním vody je u tunelů naprosto běžný. Je ale nutné ho poměrně rychle odstranit, protože voda vymílá materiál a dochází tím k poškozování stavby. Louže, na které mohli řidiči v Blance narazit, by tak už měly být definitivně minulostí.
Psali jsme
Technická správa komunikací (TSK) si pro řidiče připravila další ze série nočních uzavírek tunelů na vnitřním městském okruhu. Řidiči neprojedou…
Teď je nutné komplex bedlivě sledovat, protože problém s vodou se nikdy neodstraní zcela. Jen se zabrání jejímu průsaku v určitém místě. Tlak stoupající spodní vody začne tlačit na jiná místa a může způsobit starosti jinde.
Tunelový komplex Blanka se začal stavět v roce 2007. Jeho stavbu provázela řada problémů včetně tří propadů půdy. Ve zkušebním režimu zahájil provoz 19. září 2015 a zkolaudován byl až v roce 2019. Tvoří jej tři tunely, kterými denně projedou desítky tisíc vozidel.
Tagy
Speciály