Ucpali jsme Blance díry a už bude suchá

20. 01. 202207:32
Ucpali jsme Blance díry a už bude suchá
foto: Magistrát hlavního města Prahy/Tunelový komplex Blanka

Přesně to slíbil spolu s dělníky náměstek pražského primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Měla by se tak výrazně zvýšit bezpečnost provozu v nejdelším českém silničním tunelu.

Dělníci v tunelu odstraňovali špachtlemi z dlaždic na zdech stopy po zatékající vodě a zároveň utěsňovali místa průsaků speciální pěnou. "Materiálů, které se používají, je hodně. V tomto případě to je polyuretanová pěna. Je to chemický materiál, který je tekutý a pod tlakem se natlačí do vyvrtaných děr nebo předem připravených hadic. Pěna reaguje na styk s vodou a jakmile se s ní potká, nafoukne se a tím vytěsní prostor a zabrání vodě prostupovat do tunelu," řekl technický ředitel společnosti Satra Pavel Šourek.

Průsakům vody do tunelového komplexu by tak mělo definitivně odzvonit. Problém s pronikáním vody je u tunelů naprosto běžný. Je ale nutné ho poměrně rychle odstranit, protože voda vymílá materiál a dochází tím k poškozování stavby. Louže, na které mohli řidiči v Blance narazit, by tak už měly být definitivně minulostí.

Teď je nutné komplex bedlivě sledovat, protože problém s vodou se nikdy neodstraní zcela. Jen se zabrání jejímu průsaku v určitém místě. Tlak stoupající spodní vody začne tlačit na jiná místa a může způsobit starosti jinde.

Tunelový komplex Blanka se začal stavět v roce 2007. Jeho stavbu provázela řada problémů včetně tří propadů půdy. Ve zkušebním režimu zahájil provoz 19. září 2015 a zkolaudován byl až v roce 2019. Tvoří jej tři tunely, kterými denně projedou desítky tisíc vozidel.

 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných