Uhodnete počet řidiček v pražské MHD?

15. 03. 202520:34
Uhodnete počet řidiček v pražské MHD?
foto: Rudolf Komár pro PrahaIN.cz/Tramvaj číslo 5

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) si na nezájem o pozici řidiče rozhodně stěžovat nemůže, přibývají navíc zástupkyně ženského pokolení. Do optimálního stavu aktuálně chybí pouze jedno procento strojvedoucích metra, pět procent řidičů tramvají a dvě procenta řidičů autobusů. Jiná věc je to v případě pozic elektromechaniků či zámečníků.

Podle slov dopravního podniku je v Praze aktuálně kolem čtyř tisíc řidičů. A přibývá také žen. Těch je v pozicích řidiček autobusů a tramvají 336 a jejich počet stoupá, zajímají se především o pozici řidiček tramvají.

Věra se vypracovala. Nejen ona

„Zaměstnanost žen v DPP rok od roku roste a významně přispívá k příznivé atmosféře a výkonu na jednotlivých pracovištích. Mnoho žen zde působí v klíčových profesích a často se vypracují do vedoucích pozic,“ popisuje serveru PrahaIN.cz mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Jako příklad uvádí Věru Kokoškovou, která v DPP působí více než pětatřicet let. Začínala na pozici manipulantky a vypracovala se na pozici vedoucí garáže Vršovice, zároveň je jedinou ženou v pražském dopravním podniku, která řídí větší kolektiv mužů.

„Mnoho žen ale i tak čelí při plánování pracovního a rodinného života situacím, u kterých je práce ve směnném provozu nemožná. Podle svých možností se potom kandidátky o práci v DPP rozhodují, jaké jsou jejich reálné možnosti. DPP má ve svém portfoliu mnoho pozic, které jsou tradičního charakteru a na které se hlásí hlavně muži,“ uvádí dopravní podnik.

Ten se prý setkává se ženami i na pozicích, u kterých by to nikdo příliš neočekával. Jedná se například o automechaničky či karosářky.

„Situaci žen vnímáme a chápeme, svých žen zaměstnankyň si velmi vážíme, proto se jim snažíme vycházet vstříc, ale v základu všem zaměstnancům. Pro některé maminky je naopak nepřetržitý provoz, respektive provoz na směny vítaný, s tím se setkáváme také.“

Podmínky pro řidiče/řidičku tramvaje

Platný ŘP skupiny B

Ukončené základní vzdělání

Věk min. 21 let

Výpis z rejstříku trestů

Výpis z evidenční karty osoby (řidiče)

Dobrý zdravotní stav (dle příslušné vyhlášky MD)

Příjemné a reprezentativní vystupování

Uzavření kvalifikační dohody na 3 roky

Zdroj: DPP pro PrahaIN.cz

 

Věnujme se ale především pozici řidičů městské hromadné dopravy, o kterou je velký zájem nejen mezi ženami. A mnozí se tak ptají, jak jsou vlastně tito lidé odměňováni.

Podle slov Anety Řehkové z DPP si po ukončení kurzu vydělá řidič tramvaje kolem 57 tisíc korun měsíčně, řidič autobusu pak o tisíc více, strojvedoucí metra kolem sedmdesáti. Bez přesčasů je to u řidičů autobusů a tramvají cirka 54 tisíc, u strojvedoucích metra asi 65 tisíc korun.

Pražský dopravní podnik nabízí také benefity jako výrazně zlevněné zaměstnanecké jízdné i pro rodinné příslušníky, tři dny takzvaných sick days, pět týdnů dovolené, stravenky, nebo třeba příspěvek na dětskou rekreaci ve výši až osm tisíc korun za rok. Je toho víc.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných