foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Autobus SVD Trans, ilustrační foto
Už jsou to více než dva roky, kdy ruská vojska vtrhla na Ukrajinu. Z Česka se nikdo do válkou zmítané země letadlem nedostane, pro cesty domů tak Ukrajinci musí volit autobusy. Platí to samozřejmě i pro všechny ostatní.
Na Ukrajinu jezdí i přepravní společnost SVD Trans s.r.o. Nejrychlejší variantou z pražské Florence je nejspíš autobus s číslem 000074 2. Ten vyjíždí z Chebu. Přes Prahu pak pokračuje směrem na Ostravu. Do Lvova se má dostat asi za třináct a půl hodiny.
PrahaIN.cz se na tuto přepravní společnost zaměřila z pohledu hlasu lidu, který se dá nejjednodušeji zjistit přes recenze. Nejvíce jich je na Googlu. SVD Trans ohodnotilo přes 160 lidí a průměrné hodnocení má 3,2 z 5.
Psali jsme
Pražští radní schválili 4. března dotaci na nulté ročníky na středních školách. Podpora 1 320 000 korun je poskytnuta v rámci integrace ukrajinské…
Recenze píší výhradně Ukrajinci, přičemž část z nich pochází z posledních dvou let. Mnoho z nich bylo pochvalných, našli jsme ale i spoustu kritických, kdy se autoři recenze odhodlali rozepsat do několika odstavců. U všech jsme ověřovali profil a troufáme si říct, že se nejedná o falešné účty.
Autobus SVD Trans, ilustrační foto. Zdroj: PrahaIN.cz
Recenze jsou napsány v ukrajinštině. Například jistá Natálie popsala cestu s touto společností jako hrůznou a neúměrnou ceně. Podle ní řidiči během cesty z Prahy na hranice zastavili jen jednou na záchod. A také zaspekulovala, že si účtují za zavazadla víc, než je uvedeno. Cestu prý už nikdy nezopakuje.
Mnoho kritiky, mnoho odpovědí
Další, Katya, zase uvádí, že dopravce nesplňuje to, co slibuje. Podle ní nebylo v autobuse WC a byla nucená používat placené záchody, pravděpodobně na pumpách. Jak píše, při nákupu jízdenky je prý uvedeno, že je zde káva, voda a čaj zdarma, což nemá platit. „Požaduji vrácení peněz za jízdenku! Žádám společnost, aby mě kontaktovala,“ kontruje.
SVD Trans na většinu kritických recenzí reaguje. Někdy podrobně a sáhodlouze, jindy v krátkosti. „Nedorazila jste na místo určení?“ zareagovala společnost.
Mnohem podrobněji se rozepsala v případě kritiky dalšího zákazníka, opět ženy, která sdílela zkušenosti z prosince minulého roku. Podle vlastních slov cestovala z Kyjeva do Plzně. Řidiče nazvala zloději. Vše se týkalo kaviáru, který jí měli zabavit.
Společnost odpověděla ostře: „Víte, dámy, co je to ukrajinská hloupost?
To je, když člověk nacpe půllitrovou sklenici kaviáru do pytle. Na hranicích z toho vzniká problém,“ vysvětluje SVD Trans. Odpověď je mnohem delší a podrobnější.
PrahaIN.cz společnost oslovila. Zajímalo nás, co pro ni kritické recenze znamenají a jak s nimi pracuje. Chtěli jsme také vědět, jestli někdy prověřovali po podobné kritice jednotlivé řidiče a jejich linky. A v neposlední řadě jsme ptali na to, kdo vlastně na Google za společnost odpovídá.
Reakce jsme se nedočkali ani po třech týdnech.