Porota podle mluvčí dopravního podniku Anety Řehkové jako finalisty vybrala polské studio DWAA, londýnské Grimshaw Architects, české ov architekti společně s Olgoj Chorchoj, rakouský ateliér norského studia Snøhetta a londýnskou kancelář William Matthews Associates. Studia zpracují a předloží architektonický návrh všech tří stanic a pěti podpěr plánované lanovky.
Lanovka je náhradou za chybějící most
Lanovka má zajistit přímé propojení mezi Prahou 8 a Prahou 6 do doby, než vznikne plánovaná tramvajová trať s novým mostem v Troji. Na více než dvoukilometrové dráze město plánuje stanice Podbaba, Troja a Bohnice. Budou na ní jezdit kabiny s kapacitou 35 osob a v jednom směru má být schopná za hodinu přepravit až 2000 lidí.
Porotě soutěže předsedá nizozemský architekt Arjan Dingste, dále v ní jsou německá designérka Christiane Bausback a z českých odborníků designérka Henrieta Nezpěváková, architekt Patrik Kotas a projektant Ivan Němec. Kromě toho v porotě zasedli zástupci města a dotčených městských částí.
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) se v červenci chystá vyhlásit také designérskou soutěž na nová vozidla pro lanovku na Petřín. Tu již dříve jednou vyhlásil, ale následně ji zrušil z důvodu, že se přihlásil pouze jeden účastník. „DPP předpokládá, že vítěze návrhu designu nových vozidel lanovky na Petřín bude znát v průběhu letošního září," uvedla Řehková.
Psali jsme
Další krok na cestě k nové lanové dráze mezi Podbabou, Trojou a Bohnicemi se chystá udělat Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP).…