-->

V roce 2023 se na silnicích a dálnicích nových úseků téměř nedočkáme

01. 01. 202308:33
V roce 2023 se na silnicích a dálnicích nových úseků téměř nedočkáme
foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Dálnice D1 za Prahou

Na co se mohou řidiči na českých silničních a dálničních tazích těšit v novém roce? Dočkáme se otevření nějakého nového dálničního úseku? Vydechnou si některá města a dostanou jejich obyvatelé pro zkvalitnění života jako dárek nový obchvat?

V drtivé většině je odpověď pro rok 2023: Ne, ne a výjimečně a částečně ano. Nesmíme být ale tak příkří. Podle webu Ředitelství silnic a dálnic budou v následujícím roce některé stavby sice dokončeny, ale ve srovnání s posledními lety jde jen o drobky z velké hostiny. Navíc úprava a výstavba dálniční sítě a silnic I. třídy jako by v Čechách usnula a všechny stavební stroje se přesunuly na Moravu a do Slezska.

Dálnice? Skoro nic

V novém roce se řidiči v Čechách dočkají jen úpravy dálnice D7 v Lounech. Tady bude místní obchvat města zkapacitněn. V praxi to znamená, že se na něm objeví nové jízdní pruhy, které umožní plynulejší dopravu. Tato úprava se bude týkat šesti kilometrů dálniční sítě. Pokud se těšíte na novinky na dálnici D3 směrem na České Budějovice, tak tady budete moci obdivovat pouze nové odpočívadlo u Chotýčan.

Úpravy se pak dočká moravskoslezská dálnice D48. Ale ani v tomto případě nepůjde znovu o žádné nově otevřené úseky. Jen bude dokončen čtyřkilometrový druhý úsek částečného obchvatu Frýdku-Místku a pětikilometrový úsek obchvatu obcí a měst na Olomoucku mezi Bělotínem a Dubem.

České silnice I. třídy - ticho po pěšině

V následujícím roce se skutečně řidiči v Čechách nebudou potýkat se stavebními uzávěrami ani na silnicích I. třídy. Nic se totiž stavět nebude. Jediný nový úsek vznikne na silnici I. třídy číslo 34 mezi Stráží nad Něžárkou a Lásenicí. Jde o výstavbu 2,5 kilometru dlouhého obchvatu, který ulehčí jihočeské krajině.

V Pardubickém kraji bude otevřen 3,4 km dlouhý úsek silnice I/36 mezi Holicemi a Časy v pardubickém okrese a na Svitavsku půjde o téměř desetikilometrový úsek silnice I/43 mezi Hradcem nad Svitavou a Lačnovem.

Obchvatu se v příštím roce dočkají také Doudleby nad Orlicí v Královéhradeckém kraji a zčásti i Havlíčkův Brod na Vysočině.

Ani Morava a Slezsko si nemůžou mnout ruce

Přesto se v příštím roce zaměří výstavba silniční sítě hlavně na tuto část země. Na silnici I. třídy číslo 67 vznikne obchvat Karviné o délce 3 kilometrů. Obchvatu se dočká i severní část Opavy. Tady půjde o novou komunikaci o délce 5 kilometrů.

Nově otevřený úsek silnice I. třídy číslo 68 vznikne mezi Třanovicemi a Nebory na samém východě republiky u Třince. Půjde o 5,4 kilometru nové silnice. Poslední část nové komunikace se v příštím roce otevře na silnici I. třídy číslo 53 mezi Znojmem a Lechovicemi. Půjde o nový sedmikilometrový úsek.

Suma sumárum se řidiči České republiky mohou v příštím roce těšit na 58,5 kilometrů nových silnic nejvyšší kategorie. Z této délky bude 15,5 kilometrů vystavěno v rámci dálniční sítě, zbytek připadá na silnice I. třídy. Ve srovnání s rokem 2022 jde však o výrazný pokles výstavby v obou kategoriích.

 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných