foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Dálnice D1 u Chodova; Ilustrační foto
Pokračuje dostavba páteřní dálniční sítě, budují se obchvaty na silnicích I. třídy, ke konci se blíží některé výluky na železnici. Víme, po kterých nových úsecích se v „dohledné době“ svezeme.
Ve výstavbě je nyní celkem 238,7 kilometru dálnic a silnic první třídy. Dálnic na zelené louce je rozestavěno 150,6 kilometru (D4 z Příbrami do Písku, D3 z Českých Budějovic směrem k Rakousku, D55 u Uherského Hradiště, D35 na Mohelnici). Informace vyplývají z tiskového prohlášení Ministerstva dopravy.
Na silnicích první třídy se buduje dohromady 88,1 kilometru (obchvaty obcí Církvice, Mělník, Karviná, Havlíčkův brod atd.).
Dálniční síť se letos rozroste o 25,5 kilometru, v příštím roce o dalších 31,9 kilometru a v roce 2024 dokonce 93,7 kilometru nových dálnic.
„Dopravní infrastruktura je jednou z priorit naší vlády, a i přes všechny problémy, které jsou spojené například s rostoucími cenami, se ministerstvu daří pokračovat v dopravních stavbách. Potřebujeme splácet dluh v podobě dobudování páteřní dálniční sítě v České republice, musíme investovat do modernizace české železnice, posilovat proinvestiční rozpočet, hledat alternativní způsoby financování,“ uvádí na webu Ministerstva dopravy předseda vlády Petr Fiala (ODS).

Aktuální stav české dálniční sítě. Foto: České dálnice
Jak jsme také před nedávnem na portálu PrahaIN.cz informovali, ministr dopravy Martin Kupka (ODS) dal navíc slib, že kompletního dokončení takzvané „hradecké“ dálnice D11 bychom se mohli dočkat už v příštích pěti letech. Ve výsledku je to ovšem po 49 letech, kdy bylo u Prahy poprvé kopnuto do země.
K finálnímu dokončení dálnice D11, která momentálně spojuje východní okraj Prahy s Jaroměří už příliš kilometrů nechybí. K červenci roku 2022 je v provozu 133 z celkových 154 kilometrů.
Do budoucna bude dálnice pokračovat kolem Trutnova na hraniční přechod Královec/Lubawka, kde naváže na polskou rychlostní silnici S3, která umožňuje spojení až k Baltskému moři.
Psali jsme
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) dal před několika dny slib, že kompletního dokončení takzvané „hradecké“ dálnice D11 bychom se mohli dočkat už…
Mimo dálničních tahů a silnic prvních tříd je také ústředním tématem dostavba Pražského okruhu. Zástupci hlavního města Prahy, Středočeského kraje a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se před nedávnem rozhodli úzce spolupracovat nejen mezi sebou, ale i se starosty dotčených středočeských obcí.
Pražský okruh je klíčovou stavbou, která usnadní dopravu ve dvou územně samosprávných celcích a mnoha středočeským obcím odlehčí, stejně jako v případě Prahy, od tranzitní dopravy.
Stavební ruch je i na železnici
Ve velkém probíhají investice na železnici, což způsobuje rozsáhlé výluky především na I. koridoru z Prahy do Ostravy.
„Cestujícím patří omluva za komplikace při cestách vlakem. Situace se zlepší na konci září, kdy skončí hlavní část modernizace úseku Velim – Poříčany a oprava kolejí mezi Velimí a Kolínem. Správa železnic má za úkol hledat v průběhu stavby taková řešení, která by minimalizovala lidská pochybení a v případě mimořádnosti a poruchy zajistila ve spolupráci s dopravci co nejkratší dobu zpoždění,“ doplňuje na webu ministerstva jeho šéf Martin Kupka (ODS).
Psali jsme
Během druhé poloviny letních prázdnin byla uvedena do provozu dlouho plánovaná smyčka Depo Hostivař, která se stala významným přestupním bodem.…
Psali jsme
Ten, kdo je v těchto dnech nucen využít pro svoji cestu severojižní magistrálu směrem z Prahy 4 na Prahu 7, nezažívá rozhodně klidnou…