Auta nejsou velikonoční kraslice, myslí si většina řidičů
foto: VW Group/VW Polo ve speciální barevné edici Harlequin
O tom, že jsou Velikonoce spojeny s pestrostí barev, není pochyb. To se ale nedá říct o prodávaných vozech. Podle údajů provozovatele sítě autocenter AAA AUTO, má 63,2 procent prodaných ojetých vozů čtyři základní barvy: bílou, černou, šedou a stříbrnou.
Zájem o pestřejší barvy podle jejich tiskového prohlášení dlouhodobě klesá. Například zelenou volí jen 2,1 procent zákazníků. Žlutou, oranžovou nebo růžovou nevolí ani 1 procento lidí. Většina ojetin má podle AURES Holdings (provozovatel AAA AUTO) méně nápadné barvy karoserie.
Data z posledních let ukazují posilující zájem Čechů o různé odstíny šedé (24,7 procent), bílou (18,6 procent) a černou (15,5 procent). Z výraznějších barev si zákazníci AAA AUTO pořizují v zásadě jen modrou (14,1 procent) nebo červenou (9,8 procent).
„Všechna auta v dnešní době vypadají stejně. Větší důraz než na barvy je kladen na snižování spotřeby paliva a neustále se rozrůstající seznam bezpečnostních prvků a technologií. Jednotné se tak staly i barvy vozů. Výrobci automobilů se vyhýbají riziku a prodávají právě nejoblíbenější achromatické barvy, čímž omezují celkovou nabídku neobvyklých odstínů. Zákazníci pestrost barev ani nehledají, protože tuší, že výrazná barva u nového vozu může snížit hodnotu na sekundárním trhu,“ uvedl v tiskovém prohlášení provozní ředitel skupiny AURES Holdings Petr Vaněček.
Psali jsme
Cestovní kancelář Čedok ve spolupráci s polským leteckým dopravcem LOT Polish Airlines chystá přímé lety do exotických destinací. Přímím letem…
Psali jsme
Dopravní podnik hlavního města (DPP) na svých stránkách zveřejnil kuriózní anketu. Ptá se cestujících, jak chtějí sedět v metru.
Tagy
Speciály