Auta nejsou velikonoční kraslice, myslí si většina řidičů

16. 04. 202212:00
Auta nejsou velikonoční kraslice, myslí si většina řidičů
foto: VW Group/VW Polo ve speciální barevné edici Harlequin

O tom, že jsou Velikonoce spojeny s pestrostí barev, není pochyb. To se ale nedá říct o prodávaných vozech. Podle údajů provozovatele sítě autocenter AAA AUTO, má 63,2 procent prodaných ojetých vozů čtyři základní barvy: bílou, černou, šedou a stříbrnou.

Zájem o pestřejší barvy podle jejich tiskového prohlášení dlouhodobě klesá. Například zelenou volí jen 2,1 procent zákazníků. Žlutou, oranžovou nebo růžovou nevolí ani 1 procento lidí. Většina ojetin má podle AURES Holdings (provozovatel AAA AUTO) méně nápadné barvy karoserie.

Data z posledních let ukazují posilující zájem Čechů o různé odstíny šedé (24,7 procent), bílou (18,6 procent) a černou (15,5 procent). Z výraznějších barev si zákazníci AAA AUTO pořizují v zásadě jen modrou (14,1 procent) nebo červenou (9,8 procent).

„Všechna auta v dnešní době vypadají stejně. Větší důraz než na barvy je kladen na snižování spotřeby paliva a neustále se rozrůstající seznam bezpečnostních prvků a technologií. Jednotné se tak staly i barvy vozů. Výrobci automobilů se vyhýbají riziku a prodávají právě nejoblíbenější achromatické barvy, čímž omezují celkovou nabídku neobvyklých odstínů. Zákazníci pestrost barev ani nehledají, protože tuší, že výrazná barva u nového vozu může snížit hodnotu na sekundárním trhu,“ uvedl v tiskovém prohlášení provozní ředitel skupiny AURES Holdings Petr Vaněček.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných