foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Vlak, ilustrační foto
Správa železnic slavnostně ukončila ve středu 28. června přestavbu železničního úseku mezi Smíchovem a Černošicemi. Bezbariérový přístup na nástupiště, nově umístěná zastávka a kompletní rekonstrukce stanice v Radotíně jsou spolu s navýšením kapacity trati hlavními benefity náročných stavebních prací, které začaly v roce 2019.
Jak se uvádí v tiskové zprávě Správy železnic, úsek mezi železničními stanicemi Praha-Smíchov a Černošicemi je součástí hlavní dvoukolejné trati spojující Prahu s Berounem. Díky modernizaci zde došlo k rekonstrukci kolejí, trakčního vedení a zvýšení traťové rychlosti i bezpečnosti železničního provozu. Vlaky zde budou moci jezdit rychlostí až 140 kilometrů v hodině.
„Tento frekventovaný úsek využívají nejen rychlíky a příměstské spoje, ale také nemalý počet nákladních vlaků mířících na Branický most. Nyní mají k dispozici další čtyřkolejný úsek, na který se vejde mnohem větší počet vlaků než dosud,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Aby se zajistil požadavek na zvýšení kapacity celého úseku, vznikla nedaleko přejezdu ve Velké Chuchli nová odbočka Závodiště, která propojila dvě souběžné dvoukolejné tratě. Tím vznikl několik kilometrů dlouhý čtyřkolejný úsek, který končí ve stanici Praha-Radotín.
Nová stanice v Radotíně
Součástí projektu byla také komplexní rekonstrukce stanice Praha-Radotín, kde vznikla čtyři nová nástupiště. Přístup k nim vede zrekonstruovaným podchodem pod celou stanicí a novým podchodem pro pěší v místě zrušeného železničního přejezdu. Bezbariérovost stanice zajišťují výtahy a šikmé rampy.
Psali jsme
Novou výpravní budovu železniční stanice v pražském Radotíně postaví za téměř 40 milionů korun bez DPH stavební společnost Strabag. Ta uspěla…
Stavební práce v Radotíně budou pokračovat výstavbou nové nádražní budovy. Ta se zatím dostala do fáze dokončené hrubé stavby a v současné době se provádí vnitřní instalace, kompletuje se prosklená fasáda a staví se základy pro terasu kavárny.
Dokončení nové budovy v Radotíně se předpokládá na konci letošního roku. Po jejím zprovoznění bude stávající objekt osobního nádraží zrekonstruován na služebnu městské policie.
Přesun zastávky ve Velké Chuchli
Ve stanici Černošice získali cestující bezbariérový přístup na nástupiště a také pohodlný nástup do vlaku.
Mezi další kroky ve prospěch cestujících patří přesun zastávky Praha-Velká Chuchle blíže k centru této městské části. Zastávku tvoří dvě nová nástupiště přístupná novým podchodem. Bezbariérový přístup je zajištěn šikmými chodníky.
Celkové náklady na zajištění všech stavebních a souvisejících prací dosahují asi 4,16 miliardy korun. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií, maximální výše podpory činí asi 2,3 miliardy korun.