foto: Hana Brandejsová pro PrahaIN.cz/Příjezd do Mladé Boleslavi (2.8. 2024)
Hned tři řidiči se v pátek v podvečer obrátili na redakci PrahaIN.cz s varováním, že jezdit bez aktivních mlhových světel je velmi nebezpečné. Důkazem byla řada fotografií, které jsme současně s e-maily obdrželi.
Vidět na nich není téměř nic. Snad kromě kapek na předním skle. Snímky byly pořízeny během odpoledne, kdy střední Čechy čelily vydatným dešťům.
„Jel jsem z Mladé Boleslavi na Mělník a boural jsem málem dvakrát,“ uvedl Filip Mrázek. „Hned za Boleslaví bylo porouchané auto, které ovšem zabíralo část levého jízdního pruhu, takže bylo vidět až na poslední chvíli. Lidi troubili, protože se jelo pomalu, ale ti dva byli rádi, že byli rádi,“ doplnil.
Jak PrahaIN.cz zjistila, jednalo se o porouchané osobní vozidlo, které mělo problém s pneumatikou a řidič jej proto nechal u svodidel.
„Když jsem jel dál, pršelo tak moc, že nebylo vidět pomalu na krok. Devadesát procent aut nemělo mlhovky, což bylo hrozně nepříjemné, problikával jsem všechny,“ doplnil Filip Mrázek.
Vidět nebylo na krok, napsal Filip Mrázek. Foto: PrahaIN.cz
Mlhovky jsou nezbytnost
Také Hana Brandejsová jela v pátek odpoledne po D10. „S dětmi do Prahy do kina. Všichni měli vypnuté mlhovky, jela jsem asi čtyřicet kilometrů sedmdesátkou, ani to nepomohlo. Pršelo tak, že když někdo předjížděl, blinkry byly úplně nepatrné. Nepochopila jsem, že lidi jezdili bez mlhovek,“ napsala.
I třetí řidič tato slova potvrdil. Navíc dodal, že uvnitř aut velmi rychle vznikal jakýsi opar. „Kombinace dusna, extrémního deště, navíc mlha, byla to příšerná jízda a ani kamiony a autobusy neměly mlhovky, což mi přišlo vůbec nejtristnější,“ svěřil se. Jelikož se jedná o šoféra sanitky, poprosil o anonymizaci svého jména.
Mlhovky se přitom při nepříznivých podmínkách musí pouštět prakticky vždy.
Jak vysvětlila mluvčí policie Středočeského kraje Michaela Nováková: „Situaci, kdy je na čase mlhová světla spustit, poznáme bezpečně. Mělo by se jednat o mlhu, sněžení či déšť natolik hustý, že nás donutí rapidně snížit cestovní rychlost. Aktuálním příkladem mohou být přívalové deště, které jsou spojeny s těmito vedry. Řidič za tak hustého deště nevidí před sebe, nerozpozná jízdní pruhy a je dezorientovaný.“
Takto vypadala v pátek odpoledne D1 směrem na Brno. Foto: PrahaIN.cz