foto: Vizualizace IPR Praha/Nový obchodní bulvár by měl do budoucna spojit ulice mezi Národní a Revoluční.
Dlouho očekávané propojení ulic mezi Národní třídou a Revoluční dostalo zelenou. Vzniknout by tak mělo takzvané Hradební korzo, které kopíruje historické hradby Starého města pražského. Novou trasu spojí jednolitá alej v bulvár s obchody a službami. Vrátit by se měla v rámci korza i tramvajová trať zrušená v polovině osmdesátých let.
Nové stromy, zklidnění dopravy, návrat tramvají a především dlouhé stromořadí po obou stranách ulic mezi Národní třídou a Revoluční. Takový je plán propojení centra novým bulvárem s obchody a službami, nazývaný podle historické souvislosti Hradebním korzem.
Vizualizace úpravy ulice Na Příkopě. Zdroj: Aoc Atelier
Z Národní třídy by měla nová alej vést ulicí 28. října, pokračovat ulicí Na Příkopě a dále přes náměstí Republiky do Revoluční ulice. V rámci korza by se ale do budoucna změn měly dočkat i přilehlé ulice například v Petrské čtvrti.
Dlouhodobý plán
Podle studie, kterou pro Pražský Institut plánování a rozvoje zpracoval architektonický ateliér AOC i aktuálních vyjádření městské rady, jde o dlouhodobý plán. První práce by měly podle informací PrahaIN.cz z magistrátu začít v oblasti Revoluční ulice, a to už v roce 2024.
Změnit by se měla i ulice Revoluční. Zdroj: Aoc Atelier
Nejviditelnější změnou zde bude zklidnění dopravy včetně odstranění dosavadních baríér, rozšíření chodníků a výsadba stromořadí. Nově tu chce Praha vysadit asi dvacet vzrostlých stromů, které podtrhnou charaket ulice jako městského bulváru pro pěší.
Moc reklamy i parkujících aut
V následujících letech se postupně budou upravovat i další úseky plánovaného korza, které má změnit tvář pražského centra během následujících deseti let. „Dnes je to jedno z nejrušnějších a také nejvýznamnějších kulturně společenských center Prahy. Bohužel je to také prostor přesycený nevzhlednou reklamou. Ulice je v převážné většině přetížena automobilovou dopravou, a to jak v pohybu, tak parkujícími auty v ulicích,“ uvedl náměstek primátora Petr Hlaváček (Spojené síly pro Prahu), který má na starost oblast územního rozvoje.
Nový bulvár kopíruje historické hradby Starého města. Pěšky pak budete moci dojít od mostu Legií až ke Štefánikovu mostu. Zdroj: IPR Praha
Součástí studie jsou také významné změny v dopravě. Kromě významného zklidnění dopravy na Národní třídě, které je dlouhodobým cílem celého záměru, by se do části nového korza měla vrátit i tramvajová doprava. Tramvaje jezdily až do roku 1985 i v ulici Na Příkopě, kam by se mohly vrátit a znovu propojit náměstí Republiky s Národní třídou a přes Václavské náměstí i zastávku Muzeum.
Do budoucna je možné, že tramvaj v tomto místě bude moci odbočit i do Hybernské ulice. Zdroj: Aoc Atelier
Tramvaje skončily kvůli metru
„Tramvajová trať byla v tomto úseku zrušena v polovině osmdesátých let kvůli dokončení trasy metra B, která spojila právě tento úsek,“ řekl redakci Adam Scheinherr (Praha sobě), primátorův náměstek pro oblast dopravy. Podle jeho slov by do budoucna mohla trať pokračovat i Hybernskou ulicí, s čímž počítá i zveřejněná koncepce Hradebního korza.
Psali jsme
KOMENTÁŘ „Máme odvahu řídit město správně,“ hlásí pirátské letáky, předvolební noviny i samotní Piráti. Za deseti odprezentovanými body,…