Zakrytí Spořilovské spojky je v nedohlednu, peníze míří jinam, stěžuje si radnice
foto: www.praha4.cz/Vizualizace zakrytí Spořilovské spojky.
Nadměrný hluk a emise z těžké kamionové dopravy už řadu let trápí obyvatele Spořilova. Pomoci jim má zakrytí této komunikace, které se připravuje už od roku 2015. Avšak stále nedochází k realizaci.
Posteskla si nad tím radnice Prahy 4 na svých webových stránkách: „I když tento projekt má Posouzení vlivů na životní prostředí již od roku 2019, hlavní město naprosto nečekaně dalo přednost výstavbě Hloubětínského tunelu na Průmyslovém polookruhu v severovýchodní části města, kde není připraveno nic. A chce na tento projekt uvolnit 320 milionů korun,“ napsala. Po Jižní spojce a Spořilovské ulici jezdí stovky kamionů, které ji prý nemohou minout, protože není dostavěna jihovýchodní část pražského okruhu.
Nadměrný hluk a emise
Spořilovská tak podle Prahy 4 nyní nahrazuje pražský silniční okruh pro tranzitní dopravu. „To poškozuje obyvatele Spořilova, kteří trpí nadměrným hlukem a emisemi, které snižují kvalitu jejich bydlení a mohou mít negativní vliv na jejich zdraví. Měření v minulých letech opakovaně prokázalo překročení hygienických limitů,“ uvádí na webu. Úlevu tak mělo přinést zakrytí – tedy vedení dopravy tunelem s parkovou úpravou na povrchu, jež připravila Městská část Praha 4 ve spolupráci s Technickou správou komunikací Praha a hlavním městem. Tato naděje se dle radnice vzdálila, když zastupitelé Hlavního města Prahy schválili záměr výběrového řízení na projekt Hloubětínského tunelu.
Psali jsme
Nedaleko stávající stanice metra Pankrác byla ve čtvrtek 21. dubna slavnostně zahájena jedna z nejvýznamnějších dopravních staveb posledních let,…
Samotné zakrytí Spořilovské a svedení dopravy do tunelu přitom radnice označuje za nejefektivnější způsob eliminace negativních dopadů od dopravy. Kromě omezení hluku by mělo propojit oddělené části Spořilova novým parkem. Tunel by měl být dlouhý zhruba 720 metrů a součástí projektu jsou i protihlukové stěny v délce asi 200 metrů. Praha 4 rovněž uvedla, že původně byl projekt zařazen mezi strategické stavby Prahy a v návrhu rozpočtu na rok 2017 byl v kapitole Doprava v hodnotě 2,6 miliardy korun s tím, že pět milionů korun bude čerpáno v prvním roce. „Náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast dopravy a památkové péče Adam Scheinherr (Praha sobě) však od roku 2019 nezajistil na projekční přípravu a realizaci zakrytí Spořilovské ulice ani korunu,“ uzavřela kritiku pražská radnice.
Psali jsme
Praha se dlouhodobě potýká s nadměrným zatížením svých komunikací tranzitní nákladní dopravou v lokalitách některých rezidenčních čtvrtí.…
Tagy
Speciály