Žena, která od neděle čeká na kufr, si ho našla sama. Stálo jí to nervy a 200 kilometrů

04. 07. 202417:00
Žena, která od neděle čeká na kufr, si ho našla sama. Stálo jí to nervy a 200 kilometrů
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Ilustrační foto

Letiště Praha a kufry. Toto spojení se řeší ve všech tuzemských médiích. Pražské letiště v posledních dnech evidovalo problémy u odbavení, což se dotklo tisíců lidí.

Také ženy, se kterou redakce hovořila už v pondělí. Pražské letiště kvůli situaci po nedělním příletu, po němž přes dvě hodiny čekala na kufr, který nakonec stejně nedostala, ostře zkritizovala. Vadilo ji především údajné lhaní a neinformovanost.

„Hodina, hodina a půl, hodina dvě, kufry nikde. Pak už to někdo nevydržel a šel k reklamacím, kde visel plakát, na kterém byly informace, že se může stát, že nám nevydají kufry. Proč nás ale neinformovali hned? Abychom nečekali a podali si reklamaci. Ale nechali nás čekat dvě hodiny. Do toho tam byli staří lidé, děti, začali jsme se tedy ptát, co se děje,“ popsala mimo jiné.

S cestující byla PrahaIN.cz po celý týden v kontaktu. Podle ní letiště deklarovalo, že kufr přiveze přímo domů do čtyř dnů.

Ve středu stále nic, čekala marně, připomeňme, že z Tuniska přiletěla v neděli. Jak nám také sdělila, kufr podle informací z telefonní linky nebyl v systému a nikdo vlastně nevěděl, kde je.

Telefonní linka byla prý přetížená, což je logické, neboť jak už jsme psali ZDE, problém se měl týkat více než šesti tisíc kufrů.

„Tři čtvrtě hodiny jsem měla telefon na lince, u toho se mi podařilo uvařit, ale jen jednou se mi povedlo, aby mi to někdo zvedl,“ popsala cestující, která ve středu ještě svůj neměla kufr.

Letiště Praha. Zdroj: PrahaIN.cz

Cestující riskla cestu do Prahy. Vyplatilo se

Ve čtvrtek ráno Letiště Praha v prohlášení zaslaném médiím uvedlo, že prioritou je nadále odbavení zavazadel na odletu. 

„Letiště se nicméně stále potýká s přetížením letového provozu a se zpožděním letů. Průměrné zpoždění příletů je kolem jedné hodiny, u odletů je to téměř 50 minut. Letiště Praha proto doporučuje všem cestujícím, kteří se budou potýkat s delším čekáním při vyzvednutí svého zavazadla v Praze, aby vyplnili reklamační formulář na přepážce handlingové společnosti, a zavazadlo jim bude během 1 až 3 pracovních dnů doručeno zdarma na uvedenou kontaktní adresu ve formuláři,“ zaslala ve zprávě mluvčí Divíšková.

I když z Letiště Praha slyšela klientka společnosti Smartwings radu, aby si pro kufr nejezdila, protože není v systému, stejně to riskla a na pražské letiště se vydala, ačkoli je  zhruba 100 kilometrů daleko.

„Přijeli jsme, všichni vstřícní, pustili nás přes pasovku jen s občankou, vlezli jsme do místnosti, vybrali jsme si kufr a během pěti minut jsem stála před letištěm i s kufrem, takže informují špatně. Na letišti chování ale opravdu skvělé, napsala jsem tedy na Facebook ostatním, aby si pro kufr také zajeli, protože nám sami řekli, že není, kdo by je vozil, nedočkala bych se ho. Ale naprostá spokojenost, jedu domů s kufrem,“ informuje. 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných