foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Dubajská čokoláda
Dubajská čokoláda je aktuálním hitem všech milovníků sladkého, napodobeninu slavné čokolády původně známou ze sociální sítě TikTok nyní seženeme na mnoha místech. Ti, kteří ji ještě neochutnali, se těšili na nabídku řetězce Lidl, kde tabulka vycházela za 169,90 korun. Řada zákazníků ji ale v regálech nenašla.
Těžko bychom hledali sladkost, která si v poslední době získala takovou popularitu jako dubajská čokoláda, ta pravá je plněna pistáciovým krémem a křupavým kadayif, což jsou jakési nitky, které se používají v arabských dezertech a čokoládě dodávají křupavý element.
Ceny napodobenin této pochoutky v Česku se různí, jedna tabulka je k sehnání ve vietnamských večerkách mezi 350 a 400 korunami, za stejnou částku ji pořídíme i v některých e-shopech. V případě jedné tabulky hovoříme o gramáži 200 gramů, je rozměrově stejně velká jako klasická, díky náplni je ale podstatně těžší.
Tento hit už vyrábí i některé české čokoládovny, například Čokoládovna Janek prodává tabulku za 449 korun, upozorňuje však, že je nabízena jen v omezeném množství, aktuálně prý jde o několik stovek tabulek denně, které stíhají vyrobit. Ani to ale nestačí a je momentálně nedostupná. Dalším je Jindřichohradecká čokoládovna Čokíno, ta nabízí 205 gramů za 440 korun. Grizly ji má za 399 s váhou 190 gramů.
Psali jsme
ROZHOVOR: Petr Kovařík a Silvie Steinerová, hlavní osobnosti značky Steiner & Kovarik zastřešující firmu Pražská čokoláda s.r.o., v rozhovoru…
Čokoláda z regálů zmizela rychlostí blesku
Své zákazníky nalákal do obchodů před časem také řetězec Lidl. Tabulka dubajské pochoutky tam vycházela na 169,90 korun. Jenže i ti, co přišli do obchodu hned po otvíračce, měli smůlu. Čokoláda v regálech nebyla, zbyla po ní jen cenovka a prázdné místo. My jsme se den po závozu vypravili do třech různých poboček na okraji Prahy, ani v jednom nebyla k sehnání. Nutno podotknout, že jsme nebyli jediní, na dotazy, zda ji ještě mají, odpovídala prodavačka, že už dávno ne a že jsme asi dvacátí, co se ten den ptáme. „Jen se po ní zaprášilo, měli jsme jen pár kusů a hned ráno byla pryč,“ uvedla.
Na nedostatek čokolád si stěžovali také zákazníci na Facebooku. „Pokud je zboží vyprodáno během jedné jediné hodiny, je zřejmé, že ho nebylo dostatečné množství. Jedná se o klamání zákazníka. Věřím, že počet zákazníků o tomto víkendu byl větší. Nicméně počet nespokojených taktéž,“ zmínila například jedna z diskutujících. Té Lidl potvrdil, že zájem o dubajskou čokoládu byl opravdu velký. Aktuálně se prý snaží produkt naskladnit a zákazníky ujistili, že čokoláda bude v Lidlu již brzy dostupná.
Další nespokojená spotřebitelka zmínila, že dubajské čokolády byl na každé pobočce jen jeden karton. Viděla za tím cíl řetězce nalákat lidi do obchodu, ti ale pak nekoupí produkty, pro které původně šli.
Enormní zájem
„Můžeme potvrdit, že zájem o takzvanou dubajskou čokoládu byl enormní a k vyprodání všech zásob došlo opravdu rychle. Proto chystáme za několik týdnů další akci, aby si mohlo dopřát tuto čokoládu co nejvíce našich zákazníků,“ potvrdila pro PrahaIN.cz Eliška Froschová Stehlíková, tisková mluvčí Lidlu.
Zkraje února ji také do své nabídky zařadil Kaufland, tabulka sice stála bez desetníku rovnou stovku, vážila ale sto gramů. I tak se po ní v obchodech jen zaprášilo.