foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Polský obchod Biedronka
Každý, kdo měl za minulého režimu možnost vycestovat za nákupy například do Německa nebo do Rakouska, asi pamatuje, jak si připadal. Věci, které u nás byly naprosto nedostatkové, přetékaly z regálů. Ceny byly vysoké, ale ten pocit je nahradil. A každý, kdo tam jezdil, určitě pamatuje na dojem jakési druhořadosti.
Lidé z východní části Evropy byli poznat. Byli jsme ostražití, nesví, přepočítávali jsme. Západní trh nás příliš neakceptoval. Nyní je tomu úplně jinak. Češi houfně nakupují v Německu, Rakousku a největší část naší populace v Polsku.
PrahaIN.cz opakovaně informuje o tamní situaci, o trzích a cenách. Nyní jsme měli možnost hovořit s šéfem komunikace a marketingu polské jedničky Biedronka, s Jakubem Mazurem. Zajímalo nás, jak se v průběhu měsíců mění polský trh ve spojení s našimi zákazníky.
Mazur v rozhovoru uvedl, že hodně. Není už ani výjimkou, že potravinový řetězec píše informační tabule v českém jazyce. Je to pochopitelné, pakliže disponujete takzvaně tvrdými daty. Mazur je naší redakci poskytl. Vyplývá z nich, že až padesát procent zahraničních nakupujících tvoří právě Češi.
Poláci si nás prý hodně váží a nemohou si na nic stěžovat. Zájem neklesá. Před Vánocemi se dá navíc očekávat, že ještě poroste.
Zmíněná data vychází z registračních údajů karty Moje Biedronka.
Dříve ryze polský produkt je dostupný také u nás. Kartu používá přes 14 milionů uživatelů. Díky ní má zákazník čerstvé informace a ještě vyšší slevy.
Psali jsme
Jedna z redaktorek serveru PrahaIN.cz se vydala na prodloužený výlet do Španělska, a ještě před odletem mapovala, za kolik se „na Ruzyni“…
Prodejci přesně vědí, co kupujeme
„Od roku 2021 dává Biedronka možnost zapojit se do svého věrnostního programu také zákazníkům ze sousedních zemí: Německo, Česká republika a Ukrajina. Rozšíření karty má ukázat otevřenost zákazníkům nejen z Polska,“ řekl Mazur serveru PrahaIN.cz.
Češi nyní tvoří téměř 50 procent ze všech zahraničních zákazníků, kteří pravidelně využívají kartu Moje Biedronka.
Z analyzovaných dat, která společnost poskytla naší redakci, vyplývá, že čeští zákazníci si do košíků často dávají mořské ryby, například sledě a uzené makrely. Rádi si koupí i pleny značky Dada, ale také hermelínové nebo plísňové sýry.
Psali jsme
REPORTÁŽ: PrahaIN.cz se rozhodla opustit pomyslné hranice metropole a vyrazit, jako to dělají tisíce dalších Čechů, do Polska. Přestože jsme…
Nevadnoucí zájem je o alkoholické nápoje a drogerii.
Poptávka roste dlouhodobě a vrcholu zřejmě ještě nedosáhla.
„V posledních měsících zaznamenáváme rostoucí zájem o nákupy českých zákazníků v našich přeshraničních prodejnách. Naše analýzy jsou zpracovány na základě předvolby označující zemi daného telefonního čísla,“ doplnil Mazur.
Biedronka už nyní připravila speciální vánoční leták a řada akcí je v některých prodejnách dostupná v českém jazyce.