Češi změnili polský trh k nepoznání a tamní jednička okamžitě zareagovala

14. 11. 202205:35
Češi změnili polský trh k nepoznání a tamní jednička okamžitě zareagovala
foto: Commons, Wikimedia, k volnému užití/Polský obchod Biedronka

Každý, kdo měl za minulého režimu možnost vycestovat za nákupy například do Německa nebo do Rakouska, asi pamatuje, jak si připadal. Věci, které u nás byly naprosto nedostatkové, přetékaly z regálů. Ceny byly vysoké, ale ten pocit je nahradil. A každý, kdo tam jezdil, určitě pamatuje na dojem jakési druhořadosti.

Lidé z východní části Evropy byli poznat. Byli jsme ostražití, nesví, přepočítávali jsme. Západní trh nás příliš neakceptoval. Nyní je tomu úplně jinak. Češi houfně nakupují v Německu, Rakousku a největší část naší populace v Polsku.

PrahaIN.cz opakovaně informuje o tamní situaci, o trzích a cenách. Nyní jsme měli možnost hovořit s šéfem komunikace a marketingu polské jedničky Biedronka, s Jakubem Mazurem. Zajímalo nás, jak se v průběhu měsíců mění polský trh ve spojení s našimi zákazníky.

Mazur v rozhovoru uvedl, že hodně. Není už ani výjimkou, že potravinový řetězec píše informační tabule v českém jazyce. Je to pochopitelné, pakliže disponujete takzvaně tvrdými daty. Mazur je naší redakci poskytl. Vyplývá z nich, že až padesát procent zahraničních nakupujících tvoří právě Češi.

Poláci si nás prý hodně váží a nemohou si na nic stěžovat. Zájem neklesá. Před Vánocemi se dá navíc očekávat, že ještě poroste.

Zmíněná data vychází z registračních údajů karty Moje Biedronka.

Dříve ryze polský produkt je dostupný také u nás. Kartu používá přes 14 milionů uživatelů. Díky ní má zákazník čerstvé informace a ještě vyšší slevy.

Prodejci přesně vědí, co kupujeme

„Od roku 2021 dává Biedronka možnost zapojit se do svého věrnostního programu také zákazníkům ze sousedních zemí: Německo, Česká republika a Ukrajina. Rozšíření karty má ukázat otevřenost zákazníkům nejen z Polska,“ řekl Mazur serveru PrahaIN.cz.

Češi nyní tvoří téměř 50 procent ze všech zahraničních zákazníků, kteří pravidelně využívají kartu Moje Biedronka.

Z analyzovaných dat, která společnost poskytla naší redakci, vyplývá, že čeští zákazníci si do košíků často dávají mořské ryby, například sledě a uzené makrely. Rádi si koupí i pleny značky Dada, ale také hermelínové nebo plísňové sýry.

Nevadnoucí zájem je o alkoholické nápoje a drogerii.

Poptávka roste dlouhodobě a vrcholu zřejmě ještě nedosáhla.

„V posledních měsících zaznamenáváme rostoucí zájem o nákupy českých zákazníků v našich přeshraničních prodejnách. Naše analýzy jsou zpracovány na základě předvolby označující zemi daného telefonního čísla,“ doplnil Mazur.

Biedronka už nyní připravila speciální vánoční leták a řada akcí je v některých prodejnách dostupná v českém jazyce.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných