foto: Jan Holoubek, PrahaIN.cz/Orlické hory
PrahaIN.cz píše o českých horách často. Snažíme se pokrývat maximální území. Z řady našich reportáží proto jednoznačně vyplývá, že se jednotlivé areály snaží lákat návštěvníky novými službami, péčí o sjezdovky, ale třeba taky jídlem.
A je jedno, mluvíme-li o Krkonoších nebo o Šumavě. Asi nejčastějším tématem kritiky se tak stávají ceny. Nikoli permanentek, ale pokrmů: příloh, polévek, dezertů, stejně jako piva, grogu, čaje.
Tentokrát se naší redakci ozvala rodina z Prahy, která trávila prázdniny se svými dětmi v Orlických horách. Jde o místo, které zná zřejmě každý lyžař: Rokytnice, Deštné a Říčky patří mezi nejznámější lokality. Stejně jako řada tamních hotelů, chalup a restaurací. Vysoké hodnocení od hostů má například Kiosek U Karla, Restaurace Říčky nebo Ski-restaurant.
Zapomenout bychom neměli ani na skiareály Čenkovice a Přívrat nebo Skiresort Buková hora.
Z desítek hodnocení nevyplývá žádná výrazná stížnost. Pokud už se nějaká vyskytne, týká se ceny.
„Nemáme moc peněz, proto jsme zvolili Orlické hory, ne Krkonoše. Pobyt byl vynikající,“ svěřila se redakci PrahaIN.cz Dagmar Horáková z Prahy. „Jestliže ale na něco nezapomenu, byly to vysoké ceny za některé celkem běžné potraviny. Určitě nejsem sama. Podivovali se tomu také ostatní. Napsala jsem to i do hodnocení na Facebook,“ doplnila.

Orlické hory. Foto: PrahaIN.cz
Hotel na kritiku reaguje
A co přesně měla na mysli? Nejen této rodině se nepozdávala vysoká částka za čočkový salát (s pošírovanou hruškou) za 228 korun, který má na svém menu umístěný Hotel Říčky. PrahaIN.cz o jídelní lístek požádala. Co čtenářka nedodala, je váha. Salát skutečně stojí 228 korun, ale je ho čtvrt kila. Černá čočka je navíc v průměru jednou tak dražší oproti klasické luštěnině, jakou známe ze školních jídelen.
Na témže menu najdeme i kuřecí řízek za 225 korun nebo standardní zeleninový salát podle denní nabídky za 75 korun.
O nadsazených sumách tak hovořit nelze.
I přesto se poslední měsíce vyskytuje více negativních recenzí, zejména od českých návštěvníků.

Druhy čočky. zdroj: Pixabay, licence
Vysoký počet kladných hodnocení
„Jestliže jste si dali novoroční předsevzetí, že zhubnete, navštivte tuto restauraci! Jídelní lístek jsme si museli vzít sami, pití nám bylo přineseno až za půl hodiny a objednané večeře jsme se nedočkali ani po hodině a půl. Není důvod, proč by měl člověk odevzdávat své těžce vydělané peníze právě zde,“ uvedla v lednu Leona D. „Nevím, co napsat. Jídlo byla tragédie. Dal jsem si bramborové lupínky za 85 korun, porce byla směšná a česnekový dip téměř bez chuti. Ani nemluvím, že v jídelníčku nepsali, že stojí peníze navíc,“ dodal v téže době Matyáš D.
„Katastrofa. Čekali jsme téměř 45 minut na jídlo, přitom restaurace byla plná z půlky. V první řadě mi donesli polévku, která byla studená. Po upozornění obsluhy mi polévku vzali, že ji přihřejí, donesli mi ji za dvacet minut s tím, že zapomněli,“ poznamenala Olga K.
Provozovatelé na vzniklé potíže reagují. Pravidelně se omluví a slibují nápravu. Celkové hodnocení podniku na Google recenzích je vysoké, má 4/5 při třech stovkách udělených recenzí.
„Ceny odpovídají kvalitě pokrmů a dané lokalitě. Host je vždy předem informován jak o ceně, tak množství prostřednictvím jídelního lístku. Občas bohužel může dojít k drobnému pochybení nebo nedorozumění, ale vždy se snažíme vše napravit okamžitě, tak aby hosté odešli spokojeni a chyba se již dále neopakovala,“ potvrdila redakci za Hotel Říčky jeho marketingová manažerka Denisa Fricová.
„Jsme hrdí na to, co děláme, a máme mnoho spokojených zákazníků, kteří se k nám rádi a často vrací. Máme řadu pozitivních recenzí, další nám chodí také do rezervačního systému po ukončení pobytu,“ doplnila.