foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Coca-Cola Y3000
VÍME PRVNÍ: Jedna z nejneobvyklejších příchutí a limitovaná edice nápoje Coca-Cola vytvořená umělou inteligencí se do České a Slovenské republiky nedostane. Společnost pro náš trh ale plánuje jinou novinku, která se týká korejského K-popu.
Coca-Cola vytvořená umělou inteligencí nese název Y3000 a na trh byla uvedena vloni v září na různých trzích po Evropě a ve světě. Příchuť má prý představovat budoucnost.
PrahaIN.cz na tento netradiční nápoj narazila ve Francii. Plechovka Coca-Coly Y3000 stála jedno euro, což je cena jako u standardní příchutě. Nápoj jsme ochutnali, chuť se těžko popisuje.
Jak jsme zjistili od české Coca-Coly, jmenovitě mluvčího Václava Koukolíčka, tato edice se na českém trhu neobjevila, ani neobjeví. Dodejme, že limitované příchutě vychází v rámci takzvaného Coca-Cola Creations.
„Coke Creations vycházejí globálně dvakrát až třikrát ročně, vždy jiná limitovaná edice. Takže například novinky z loňského roku už uvést na trh nemůžeme,“ říká tiskový mluvčí Coca-Cola HBC Václav Koukolíček.
Psali jsme
Společnost Coca-Cola už v dubnu na českém trhu představila nová neodnímatelná víčka, která by měla zajistit snazší recyklaci.
Korea?
Serveru PrahaIN.cz ale prozradil, že letos se chystá novinka i pro český trh.
„Platformu Coca-Cola Creations plánujeme uvést letos poprvé v Česku, měla by se objevit od února až března. Novinka je navázána na korejský pop, který je nyní velmi oblíbený u generace Z,“ prozrazuje Koukolíček.
Více podrobností včetně nacenění zatím nemáme.
Korejský pop, takzvaný K-pop, je hudební žánr, který nabral na popularitě také v České republice. Přední umělci sbírají neuvěřitelná čísla sledovanosti. Například kapela BTS a jejich tři roky stará píseň Dynamite má aktuálně na Youtube už skoro dvě miliardy zhlédnutí.
Velmi vysoká čísla počítají také kapely Seventeen, Stray Kids nebo EXO.
V humorné situaci se K-pop objevil v seriálu z dílny HBO - Dave. Ten se točí okolo amerického rappera a ten se v jednom z dílů vydá natáčet videoklip do Jižní Koreji společně s tamní umělkyní. Jak ale později vyjde napovrch, rappera žánr vůbec nezajímá a vše dělá jen kvůli vysokým číslům sledovanosti. Ty pramení z vysokého počtu obyvatel, aktuálně přes 50 milionů obyvatel.