foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Sisters Bistro
ROZHOVOR: Sisters Bistro v Praze má během adventu napilno. Podle manažerky Kateřiny Čížkové to nicméně není kvůli tomu, že by chlebíček byl spojen s Vánoci, ale kvůli různým akcím a večírkům, které se v prosinci konají. V rozhovoru pro server PrahaIN.cz mimo jiné hovoří také o cenotvorbě pravděpodobně nejdražších chlebíčků v hlavním městě.
„Řekla bych, že zvýšený zájem v tomto měsíci není vyloženě spojený s Vánoci, ale spíš s vánočními firemními večírky a obecně sešlostmi ke konci roku, které se množí. Silvestrovské oslavy to samé. Prosinec je pro nás vždy měsícem, kdy máme největší odbyt,“ popisuje manažerka. Bistro kvůli tomu musí zaměstnávat i brigádníky: „A chodíme víc do práce. S tím ale všichni počítají, že prosinec je víc pracovní.“
Nejoblíbenější chlebíček se celoročně nemění. Pokaždé je to šunkový chlebíček na bramborovém salátu s vajíčkem. „To je úplná klasika. Ale máme populární také rostbífový chlebíček na celerové remuládě s kari, ale stejně je před všemi ostatními šunkový,“ říká Čížková.
Nejdražší chlebíčky Praze?
Tématem našeho rozhovoru je také cena. Sisters Bistro pravděpodobně nabízí nejdražší chlebíčky v celé Praze. Už zmiňovaný nejklasičtější šunkový chlebíček stojí 53 korun, rostbífový 59, a třeba takový s lososem dokonce 66. Manažerka si za cenou ovšem stojí.
„S čistým svědomím mohu říct, že to není nic přemrštěného. Cena je tvořená standardně podle konzervativní cenotvorby. Je to rozděleno na čtvrtinové částky, kdy čtvrtinu tvoří cena suroviny, čtvrtinu cena práce, čtvrtinu energie, nájmy a podobně a poslední čtvrtina je zisk. Máme opravdu dražší suroviny a výrobní náklady, co se personálu týče. Na rozdíl od ostatních prodejen chlebíčky nemažeme pouze ráno, chlebíčky domazáváme celý den, tím se lišíme, máme je extrémně čerstvé,“ vysvětluje.
Takto prý Sisters Bistro funguje dlouhodobě.
Lidí máme hodně
„Zákazníky máme a neubývají nám,“ pochvaluje si Čížková, podle které není chlebíček trendy věcí, to znamená, že ani návyky zákazníků se za ty roky příliš nemění. „Jen se nám zvyšuje objem toho, co prodáváme, což je super, za poslední roky jsme si vylepšili jméno. Ale jak jsem říkala, trendy se nemění, protože chlebíček je konzervativní věcí, lidé to mlsají pořád stejným způsobem.“
Každý měsíc ale bistro ke stálým chlebíčkům uvádí ještě jeden speciální, takzvaný chlebíček měsíce. „Zkoušíme, co by zákazníky mohlo zajímat. Je to věc, se kterou si můžeme hrát, protože je to jenom na jeden měsíc, a kdyby na to zákazníci nereagovali pozitivně, za měsíc už je z prodeje pryč a na příští rok víme, že už ho nebudeme mít,“ popisuje Čížková. V prosinci je to chlebíček s bramborovým salátem, uzeným tostolobikem, koprovou panko strouhankou a plátkem zlata. „Na některé chlebíčky měsíce se lidé těší 12 měsíců a víme, že je zase vrátíme do prodeje. Například v říjnu máme chlebíček na dýňovém pyré s jelení kýtou, to lidé zbožňují,“ přidává.
A chlebíčky prý mimochodem chutnají také turistům. Někteří se dokonce vrací. „Chlebíček je české specifikum, takže to nejdřív neznají, ale když to ochutnají, tak jsou spokojení,“ uzavírá Čížková rozhovor.