foto: Jan Holoubek, PrahaIN.cz/Uherský salám v Kauflandu
PrahaIN.cz se opět vypravila do řetězců, abychom zaznamenali nákupní chování zákazníků. Už před Velikonocemi jsme si všimli pobočky Albertu, kde zůstaly téměř netknuté palety se zlevněnými vejci.
Prodejce od středy 16. dubna do neděle 20. dubna ve svých hypermarketech nabízel třicet kusů velikosti M za 99.90 korun. Větší zájem o tuto položku jsme neevidovali.
Ještě zajímavější byla odezva kupujících na slevy kilogramového balení sladkého kečupu Heinz a štangle uherského salámu. Obojího jsme si všimli v Kauflandu v Praze 6. Ačkoli první zmíněná položka, sladký kečup, lákala na výraznou třiapadesátiprocentní slevu, žádný výraznější odbyt jsme nezaznamenali.
Během půl hodiny nakupování zmizelo jedno balení. Původní částka přitom na informační ceduli ukazovala 139.90 korun, po slevě pak 64.90 korun. PrahaIN.cz se současně podívala na německou pobočku Kauflandu, kde identické balení od stejného výrobce vycházelo v druhé polovině dubna dokonce na 203 korun. Platnost české slevy se však týkala pouze období Velikonoc, tedy mezi 16. a 21. dubnem.
Ještě větší údiv jsme cítili u regálu s uherským salámem. V případě oblíbeného doplňku stravy mnoha Čechů došlo ke slevě 35 procent, kdy původní částka za 250 gramů byla 159.90 korun a během akce 103.90 korun. Jednotlivých balení bylo tolik, že pomalu padala z vyhrazené přihrádky.
Když jsme se zeptali obsluhy, ačkoli ta právě doplňovala nápoje, čím si to vysvětluje, tak jen prohodila, že lidé asi mají dostatečné zásoby. „Navíc kečup a salám vydrží, proto se mnohem víc kupovala másla, klasická i pomazánková, potom alkohol. Anebo jsme ještě měli také slevu na sladké pečivo, to se hodně bralo,“ podotkla.
Uherský salám jsme v německé pobočce cenově neporovnávali, protože jsme ho nenašli.
Jediné, co v pražském Kauflandu mizelo velmi rychle, byla značka Lindt. Balení o hmotnosti 300 gramů šlo dolů o rovných 48 procent. Z původní ceny 249.90 korun se tak tabulka čokolády dostala na 129.90 korun. V regálu nezůstala jediná a během již zmíněných třiceti minut nakupování se sem nová ani nepodívala.
V německém Kauflandu jsme totožné balení našli rychle, jednalo se mimochodem o oříškovou příchuť. Bez slevy u našich sousedů vychází na 189 korun, na oficiálních stránkách výrobce je ještě o deset korun dražší. I tak je výrobek v České republice ve všech případech nápadně dražší. Pokud u něho ještě zůstaneme, jednoznačně nejvíce za tuto čokoládu zaplatí Slováci, kde vychází na bezmála 300 korun.
Jinak jsme v Kauflandu v Praze 6 na nic překvapující nenarazili. Lidí bylo vzhledem k velikonočním svátkům relativně mnoho, ale žádný z košíků nákupy „nepřetékal“.