foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Pobočka fastfoodu KFC
Fast food Kentucky Fried Chicken (KFC) v České republice zdomácněl. Mezi jeho nejoblíbenější produkty bezesporu patří kyblíky. Ať už ty klasické, nebo limitované a speciální.
PrahaIN.cz si všimla dlouhodobé inzerce tohoto amerického řetězce na sociálních sítích. A všimla si také reakcí. Konkrétní inzerát připomínal, že pokud si zákazník koupí velký kyblík, obdrží hru Kentucky Duo.
Problém nebyl ani tak v tom, že oblíbená hra byla k dostání „jen do vyprodání zásob“, jako spíše v kvalitě obsahu kyblíku. Nad tou se v diskusním vláknu strhla doslova mela.
„Dnes koupený velký kyblík. Stripsy vypadaly hrozně na první pohled, jak kdyby je už někdo měl, nebyly pořádně osmažené. Strouhanka matlavá, na některých kouscích jí moc nebylo, hrůza,“ uvedla jedna z komentátorek pod příspěvek na Facebooku. „Díky za komentáře a mrzí nás, pokud objednávka nebyla v pořádku,“ zněla odpověď od řetězce rychlého občerstvení.
Sluší se poznamenat, že ten se věnoval jak pozitivním, tak ryze negativním reakcím.
Další ohlasy se týkaly například platby.
„Stačilo by dostat vše, co zaplatím. A ne zjistit až doma, že obsluha ´neumí´ počítat,“ rozčílila se další pisatelka. „Pokud byl s objednávkou jakýkoliv problém, určitě se můžeš obrátit přímo na kolegy v restauraci. Nebo se nám ozvi s účtenkou do soukromé zprávy, mrkneme na to,“ reagoval opět řetězec KFC.
Psali jsme
Nejsme zrovna experti na jídla z rychlého občerstvení, ale troufneme si říct, že z těch nejznámějších, jako je McDonald's, KFC či Burger King, je…
Efektivní reklama
Negativní ohlasy ovšem přibývaly i více než týden od publikace inzerátu. PrahaIN.cz citované názory sledovala po celou dobu.
„Žádnou hru jsme nedostali, dnes už byla objednávka celá vrácena. Pokaždé víc jak tři věci chybí. Reklamaci řeší stylem: ´Nic se nestalo´. Ale zaplatit jsem to musela. Nevím, jestli je to tak všude, ale KFC Rohlenka (v Brně) je jedna velká katastrofa. Nemluvě o kurýrovi. Opakovaně neměl na vrácení, drze mi ještě řekne, že nemá zpátky. Tak mu řeknu, že budu platit kartou a on mi drze řekne, kolik si tam má dát spropitné. Po dnešní zkušenosti s KFC Rohlenka naposledy,“ dodala Ela E.
KFC reagoval jako u předešlých příspěvků: „Mrkneme na to.“
Jestli má podobná reklama na sociální síti Facebook nějaký efekt, jsme se zeptali marketingového specialisty Petra Jandy. „Jestliže reklama vyvolá diskusi, efekt má,“ reagoval krátce pro PrahaIN.cz.
„Neznám zacílení, neznám přesnou investici, ale nemyslím si, že by zrovna KFC mělo diletanty, kteří platí za něco, co nefunguje,“ dodal.
Jak je řetězec s tímto konkrétním inzerátem spokojený, jsme se snažili zjistit přímo u tiskového oddělení. Reakce ale do vydání nedorazila.