foto: Barbora Novotná, PrahaIN.cz/Mléko, ilustrační foto
„Dobrý den, v letáku máte ode dneška v akci mléko, ale nikde ho nevidím, poradíte mi, kde hledat?“ Podobnou větu v obchodech slýcháme v poslední době, kdy ceny potravin extrémně rostou, velmi často. Pokud se potravina objeví v akci, často se stává, že skladové zásoby jsou vyprodané během několika minut. Zvýšený zájem o potraviny v akci potvrzují i obchodní řetězce.
„Kouknu do letáku, že prý mají v akci vejce po deseti, ale jak se stává, tak zase celý týden nebudou k sehnání. Už se to stalo, když jste měli plato vajec v akci, také jsme jezdili každý den a nesehnali jsme,“ posteskla si například jedna ze zákaznic obchodu Albert na Facebooku.
Po přečtení tohoto příspěvku jsme se podívali i na další komentáře, které se na sociálních sítích objevují. Z nich je jasné, že akční zboží z prodejen mizí opravdu extrémně rychle.
Psali jsme
O lepších cenách a hlavně kvalitě (zejména) drogistického zboží v Německu slyšel téměř každý. Kdo vyzkoušel německý prášek na praní nebo aviváž,…
„Pokaždé, když se v obchodě zeptám, proč zase není nic z akce, je mi sděleno, že do vyprodání zásob. Hodinu po otvírací době,“ postěžovala si další zákaznice. Pod jejím příspěvkem se objevila fotografie regálů, kde měl být olej v akci. Zeje prázdnotou.
S podobnou zkušeností jsme se setkali i my v hypermarketu Globus na pražském Zličíně.
„Byla jsem zvyklá, že když byl olej v akci za 19,90, tak jsem jich nakoupila třeba dvacet do zásoby. A nestávalo se, že bych ho nesehnala. Přijela jsem klidně i pár dní poté, co se v akci objevil. Teď, když je v akci, stojí okolo 50 korun a regály zejí prázdnotou,“ zaslechli jsme si stěžovat starší paní.
Ráda bych, ale nejde to…
„Ráda bych akci na vajíčka využila, dnes je první den akce a vajíčka nejsou,“ stěžovala si další zákaznice. „A tak je to teď se vším,“ uzavřela jiná.
„V Albertu vnímáme, že nízká cena, promoční nabídky a slevy jsou v současné situaci pro zákazníky stále více důležité. Je to logická odpověď na klesající reálné příjmy, rostoucí inflaci i ceny energií,“ potvrdil pro PrahaIN.cz ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček.
Psali jsme
PrahaIN.cz měla možnost hovořit se třemi ženami z volnočasové organizace pro seniory v Praze 3. Redakce sídlí kousek od místa, kde…
Proto prý představili zákazníkům řadu způsobů, jak během nákupu potravin ušetřit „Přinášíme několik cenových konceptů, jako jsou trvale nízké ceny vlastních značek, cenová kampaň Neporazitelné ceny týdne či sbírání bodů, které pak zákazníci promění v kredity na nákup v aplikaci Můj Albert,“ vysvětluje Mareček.
V letácích i na webových stránkách podle jeho slov vždy uvádějí, že akce je platná do vyprodání zásob. V některých případech obchodní řetězce také limitují počet zboží, které si zákazník může zakoupit.
Mléko
Zde můžeme například zmínit situaci, která nastala začátkem září v obchodech Lidl. Sami jsme jí byli svědkem. „Ceny rostou šíleným tempem. Byla jsem naučená kupovat některé potraviny, které byly v akci ve velkém do zásoby,“ sdělila nám paní, kterou jsme ve zmíněném obchodě potkali.
Prý šlo například o mouku, cukr, olej, mléko. A právě mléko prý kupovala, když stálo okolo deseti korun za litr. Za takovou cenu ho dnes už ale nikde neseženeme. Dnes, když je v akci, můžeme hovořit minimálně o 17 korunách.
V Lidlu byla první zářijový termín akce na mléko za 12,90. I přesto, že mléka bylo v obchodech opravdu hodně, ani to nestačilo.
„Přišlo mi to až komický, téměř každý, kdo šel na kasu, měl karton mléka,“ sdělila nám prodavačka Anna na pražském Žižkově. V obchodech docházelo často ke zmatkům. Cena platila jen pro ty, kteří měli aktivovaný kupón v mobilní aplikaci Lidlu a nakoupili za více než 300 korun. Množství pak bylo omezeno na 12 kusů.
„Lidé byli i nepříjemní, nevšimli si podmínek a pak se divili, že jim nemůžeme vyhovět, když nemají mobilní aplikaci,“ dodává prodavačka.
Na PrahuIN.cz se obrátil starší čtenář z Nové Paky ve východních Čechách. Řekl nám, že poslední říjnový týden den co den „marně čekal na mléko“. Došlo prý v místní Jednotě, Lidlu i Penny Marketu… Důvodem měla být levnější cena.
„Já ani nevím, jestli bylo ve slevě, ale tento týden (3. listopadu) berou lidi útokem Kozla za 10.90,“ řekla serveru PrahaIN.cz spojovatelka v místní pobočce Penny Marketu v Krkonošské ulici.