Lidl nabídl prémiové maso. Cenu za kilogram raději neuvedl

02. 06. 202506:43
Lidl nabídl prémiové maso. Cenu za kilogram raději neuvedl
foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Wagyu steak v Lidlu

Každý zákazník Lidlu jistě ví, že v tomto řetězci pravidelně probíhají tematické týdny. Mezi lidmi je oblíbený takzvaný retro týden, kdy výrobky nesou původní etikety. A pokud to bylo možné, využily se i originální receptury. Vyhledávané jsou také italské nebo francouzské týdny. Nyní si zákazníci mohli vybírat z nabídky japonského týdne, což mnohé překvapilo – zejména cenou hovězího masa.

V letáku s japonským týdnem mohli zákazníci najít například dezert mochi, smetanové yuzu, arašídy ve wasabi těstíčku nebo několik druhů čaje. Nechyběly ani rybí speciality, jako jsou marinované plátky lososa, surimi tyčinky či set na přípravu sushi. Ceny byly standardní, nijak nevyčnívaly, a většina zákazníků si jich ani nevšimla.

Výjimku tvořil japonský wagyu steak. Jde o nejdražší hovězí maso na světě, které je považováno za mimořádný gastronomický zážitek. Typické je svým výrazným mramorováním a vysokým obsahem tuku ve svalovině. Ti, kdo jej ochutnali, hovoří o výjimečné chuti a textuře. Díky vysokému podílu tuku je jeho příprava velmi jednoduchá – stačí suchá pánev, sůl a pepř.

Většina zákazníků, kteří by si tuto delikatesu rádi dopřáli, zamíří spíše do restaurací specializujících se na steaky nebo do prémiových řeznictví. Jen málokoho by napadlo hledat wagyu steak v chladicím pultu běžného supermarketu Lidl.

Cena vysoká, ale ne neobvyklá

Právě během japonského týdne se však wagyu steak v nabídce Lidlu skutečně objevil. V letáku zářila cena 349 korun, ovšem drobným písmem bylo uvedeno, že jde o cenu za 100 gramů.

To není u tohoto druhu masa nic neobvyklého – naopak, cena byla stále relativně nízká ve srovnání s jinými prodejci. Přesto byli někteří zákazníci nemile překvapeni.

K jaké zdravotní instituci máte největší respekt?

11%
50%
19%
5%
2%
8%
5%
celkem hlasovalo 3365 hlasujících
Potvrďte, že nejste robot

Podle informací v letáku mělo maso nejvyšší stupeň mramorování A5 a na obalu bylo uvedeno, že zvíře se narodilo, bylo vykrmeno a poraženo v Japonsku. Datum spotřeby bylo stanoveno na dva týdny. 

„Tento druh masa potřebuje několik dní zrát, aby získal svou typickou chuť. V prvním týdnu tedy zraje přímo u dodavatele a v dalších dnech tento proces pokračuje v průběhu transportu,“ uvedla pro PrahaIN.cz Eliška Froschová Stehlíková, tisková mluvčí řetězce.

Ačkoliv japonský týden v Lidlu probíhal od čtvrtka 22. května do neděle 25. května, naše redakce zaznamenala několik balení tohoto masa ještě v úterý, tedy dva dny po skončení akce. Obaly stále nesly označení „super cena“. Na dotaz, jaký byl o steak zájem, prodavač v uličce odpověděl: „Měli jsme jen pár kusů, je to drahé.“

Lidl si však zájem pochvaluje. „Tento druh masa jsme zařadili do tematické nabídky japonského týdne již dříve a máme velkou radost, že je o něj vždy opravdu nadstandardní zájem. Určitě se proto v naší nabídce zase objeví.  Zákazníci oceňují především skvělou kvalitu masa s A5 certifikací, čemuž odpovídá také jeho cena.  V případě nižších odprodejů postupujeme vždy stejně, zboží zatraktivníme nižší cenou tak, aby se prodalo vše. Naším dlouhodobým cílem v rámci strategie společnosti Lidl je eliminace plýtvání potravinami,“ sdělila redakci tisková mluvčí Lidlu. 

Nabídka wagyu steaku v Lidlu překvapila nejednoho zákazníka. Byli jsme svědky situace, kdy si jeden z nakupujících maso vzal do ruky, ale po zjištění, že cena je uvedena za 100 gramů, jej opět vrátil do regálu. „Normálně se u masa uvádí cena za kilogram, tohle je za sto gramů. Kdyby do letáku napsali, že kilo stojí 3 490 korun, nikdo by to nekoupil,“ uvedl jeden ze zákazníků. Přesto je cena 3 500 korun za kilogram relativně nízká, protože u některých prémiových kusů wagyu může cena snadno přesáhnout deset tisíc korun za kilogram.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných