foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Taška se zeleninou a ovoce v Lidlu
Tašky nebo krabice se zeleninou a ovocem, kterými se obchodní řetězce snaží bojovat proti plýtvání, jsou oblíbeným produktem. Ceny jsou různé, zájem zákazníků je ale i tak podstatně větší, než jsou řetězce schopné nabídnout. V srpnu ikonickou tašku zdražila společnost Lidl, poptávku to však neovlivnilo.
Do papírových tašek Lidl ukládá například ovoce prodávané v síťce, která se protrhla, případně v ní byl špatný kus, ten se vyhodí a zbytek roztřídí. Najdeme v nich také zeleninu. Podle informací na webu obchod s taškami začal již v roce 2021 a za tu dobu ušetřil více než 18 tun ovoce a zeleniny.
O tašky je obrovský zájem, což jsme viděli na vlastní oči, úspěšní zákazníci se pak často na sociálních sítích chlubí tím, co za 25 korun ulovili. Mnoho lidí ani nezaregistrovalo, že se jejich cena zvýšila na 39 korun. I tak mizí rychlostí blesku.
„Ony už nestojí 25 korun?“ zaregistrovali jsme dotaz jedné ze zákaznic při placení. Ani ona si změny nevšimla, na nic si ale nestěžovala, cena je prý výhodná i tak. Na dotaz, kdy přesně ke změně došlo, obsluha přesnou odpověď neznala.
S dotazem jsme se proto obrátili na tiskové oddělení řetězce. „Cenu našich 3 kg tašek plných ovoce a zeleniny jsme upravili začátkem srpna. Tato změna reflektuje naši snahu o dlouhodobou udržitelnost projektu, který si zákazníci velmi oblíbili. I po navýšení ceny zůstává Lidl v rámci srovnatelných nabídek nejdostupnější volbou na trhu. Zájem ze strany zákazníků neustává, poptávka po těchto taškách je stále vysoká,“ zmínila pro PrahaIN.cz Iveta Barabášová z externí komunikace Lidlu.
Váha neodpovídá, tašku neprodáme
Naše redakce byla v souvislosti s taškami rovněž upozorněna na častý problém, se kterým se zákazníci setkávají. Zatímco dříve nebyly tašky přesně zvážené a obsahovaly zhruba tři kilogramy, nyní je na každé z nich uvedena její váha. Ačkoliv se to nesmělo, zákazníci si dříve obsah tašek měnili. V jedné se jim například nelíbily citróny, tak je prohodili za rajčata z vedlejší tašky. Právě tomu chtěl Lidl zabránit a začal na tašky psát přesnou hmotnost.
Stále se ale stává, že někdo produkty prohazuje a že zákazník bere tašku, ve které něco chybí, se dozví až na pokladně. „Vždycky chodím do samoobslužných kas, kvůli tašce se zeleninou a ovocem jsem si vystála dlouhou frontu, jenže v mojí tašce chybělo necelých sto gramů a prodavačka mi ji odmítla prodat,“ dozvěděli jsme se od jedné zákaznice.
Podobného případu jsme si několikrát všimli i my, přestože zákazníkovi nevadilo, že mu v tašce něco chybí, obsluha mu ji odmítla prodat.
Tyto případy prý Lidl řeší jednotlivě. „V případech, kdy váha tašky neodpovídá deklarovanému množství, řešíme situaci individuálně přímo v prodejně. Naši kolegové jsou připraveni jakékoli nedorozumění obratem vyřešit, aby zákazník odcházel spokojený,“ uzavřela Barabášová.