foto: Adéla Houbová, PrahaIN.cz/Minecraft Meal v McDonalds
Řetězec rychlého občerstvení McDonald's představil ve čtvrtek 3. dubna dospěláckou verzi oblíbeného Happy mealu. Jde o speciální edici, jejímž ústředním motivem je legendární videohra Minecraft. Nechybí ani hračka. Celou nabídkovou akci však provázejí stížnosti některých zákazníků.
Legendární počítačová hra Minecraft od švédských vývojářů vznikla v roce 2009 a jde o vůbec nejprodávanější videohru v historii, kterou dodnes aktivně hrají miliony hráčů po celém světě. Její koncept je jednoduchý. Hráč se ocitá ve speciálním kostičkovém světě, kde je nucen bojovat proti příšerám, kácet dřevo, těžit nerosty či sbírat zásoby. Na motivy hry dokonce v letošním roce vznikl film s Jackem Blackem a Jasonem Momoou v hlavních rolích.
Na trend naskočil i řetězec rychlého občerstvení McDonald's, kde bylo už koncem března možné zakoupit klasické dětské menu Happy Meal s postavičkami ze hry Minecraft za 115 korun. Od 3. dubna se k této nabídce přidalo také menu určené dospělým s názvem Minecraft Movie Meal. Jeho hlavní předností má být kromě větší limitované postavičky zejména speciální omáčka Nether Flame Sauce s drceným chilli a kajenským pepřem. Menu dále sestává z pití, hranolek a Big Macu nebo šesti kuřecích nugetek a stojí 279 korun.
Psali jsme
PrahaIN.cz již dříve informovala o drahém ovoci. V polovině ledna jsme si například v Delmartu všimli kilogramu třešní za 796 korun, v Lidlu…
Postavičky byly brzy pryč
Na zájem ze strany zákazníků si řetězec rozhodně nemůže stěžovat. „Dospělácký Happy Meal“ vzbudil nevídaný rozruch zejména mezi těmi, kdo hraním Minecraftu vyrůstali, tedy mladými dospělými. Mnohé však v restauracích čekalo zklamání. Postavičky jsou totiž na řadě poboček nekompromisně vyprodané. V neděli 6. dubna na sociálních sítích zákazníci hlásili, že ani jednu z šesti limitovaných figurek už nesehnali například v Jihlavě, Hradci Králové, Olomouci, Teplicích, Ostravě, Ústí nad Labem či v Brně. Na některých místech už prý o víkendu docházely také speciální zlaté Minecraft krabice, ve kterých má být celý pokrm servírován.
Našlo se ale i několik šťastlivců, na které se dostalo. Ani ti ale mnohdy nebyli zcela spokojeni. Stěžují si především na vysokou cenu oproti běžným menu, ale i na to, že jim speciální omáčka příliš nechutnala. Mnozí také nabídku srovnávají se zahraničím, kde je prý Minecraft menu mnohem povedenější. V komentářích na Facebooku se lidé shodují, že zkrátka od celé akce čekali víc.
„Čekal jsme od toho docela dost, těšil jsem se, že konečně Mekáč bude mít něco nového… A ono nic, vše při starém, žádný nový burger, sendvič nebo tak podobně, a ještě to celé menu stojí 270 korun… Velký palec dolů,“ napsal jeden ze zákazníků a zdaleka nebyl jediný, kdo si představoval zajímavější novinky. Mezi návrhy na zlepšení se objevoval například hranatý burger, hranaté nugety, kelímek na pití z pevného plastu nebo úplně nový sendvič. Hned několik komentujících se také podivilo nad tím, že v zahraničí, konkrétně v Německu, stojí stejné menu 9,99 euro, tedy zhruba 250 korun.
Zmatky v nabídce postaviček
Otázky dále mezi zákazníky vzbuzuje souběžná nabídka Happy Meal a Minecraft Movie Meal. Obě akce totiž nabízejí figurky ze hry Minecraft, ovšem v každém případě jsou figurky jiné. V menu určeném pro děti je navíc možné si hračku vybrat z těch, které jsou na dané pobočce zrovna dostupné, ale v dospělácké verzi jsou hračky do boxů umisťovány zcela náhodně. Problém to činí nejen zákazníkům, ale dle několika komentářů i obsluze.
„Je to ostuda, že se jich zeptáte, co je za figurky v menu Minecraft a v Happy Mealu a oni vám tvrdí, že ty figurky jsou totožné. A samozřejmě nejsou. Řekl nám to jak kluk na objednávkách, tak pak dva zaměstnanci při výdeji. Absolutně netuší, co vydávají a k čemu. Chtěli jsme velkou figurku a ujistili nás, že je i v Happy Mealu. Mělo mě napadnout, že je to blbost, ale z promo materiálu to nejde poznat,“ postěžovala si jedna ze zákaznic v komentářích.
Společnosti McDonald's se redakce na speciální Minecraft akci zeptala. Zajímal nás nejen zájem ze strany zákazníků, ale i četná kritika. Odpovědi jsme však zatím neobdrželi.