foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Popeyes, ilustrační foto
Nově otevřený fastfood na Václavském náměstí Popeyes je v provozu už skoro dva týdny. Zájem o něj je enormní a na internetu lze najít celou řadu recenzí. Přichází ale také první kritika, na tu jsme se ptali Marka Blaževiče, Brand Presidenta Popeyes CEE.
„I nás neustávající fronty před pražskou restaurací a zájem fanoušků překvapily, zájem je obrovský, objednávky jsou veliké. Je to veliký nápor na kuchyni. Obalujeme a smažíme každý kousek kuřete ručně, na kvalitě jídla ale neslevíme ani s vidinou hodinové fronty před restaurací. Věříme, že chuť našeho kuřete za to stojí a klidná atmosféra ve frontě i zákazníci, kteří odcházejí spokojení, nebo dokonce nadšení, to potvrzují. Ze zkušeností z ostatních zemí víme, že se situace po pár dnech uklidní. Navíc během několika týdnů otevřeme druhou restauraci,“ okomentoval situaci Blaževič pro naši redakci.
Ano, může se to zdát neuvěřitelné, ale na nový americký fastfood se skoro dva týdny po otevření stále stojí fronty.
Psali jsme
Ať se vám to líbí, nebo ne, otevření první pobočky Popeyes na Václavském náměstí bylo velkou událostí. Dorazily stovky lidí a někteří přímo…
S tím souvisí už zmiňovaná kritika.
Ta přichází v recenzích na Googlu. Tam si Popeyes aktuálně drží hodnocení 3,7 z 5, což není vůbec dobré. Vzorek lidí ovšem není zatím tak vysoký, v současné době hodnotilo něco málo přes 200 uživatelů.
„Po vystání špatně organizované fronty se konečně dostanete dovnitř. Zjistíte, že špatně organizované je vše, protože půlka stolů je prázdná a všechny digitální kiosky jsou taky neobsazené. Když už si objednáte, tak vlastně ani nečekáte. Jídlo jsem dostal na ulepený tác. Kuřecí spicy tenders byly dobré, k tomu pepřené hranolky taky super. Burger Classic velmi zajímavý, na fast food dobrá houska. Nápoje katastrofální, vyzkoušel jsem všechny a s originálem je srovnatelný jen Lipton. Záchody celkem čisté. Obsluha nezajetá. Koše s malým otvorem - nejde umístit ani tác. Za to vše max 3 hvězdy, ale časem se to snad zlepší,“ uváděla jedna z recenzí.
Kritika přibývá
Právě fronty byly největším terčem kritiky. Když jsme se minulý týden byli zájemců o fastfood ptát, jak dlouho čekají, žáci základní školy nám sdělili, že už přes dvě hodiny.
Lidem ale podle recenzí vadí, že když vstoupí do restaurace, tak vidí, že polovina stolů je prázdná.
„Fronta jak kráva před vchodem, vevnitř poloprázdno. Nechápu, proč nelze pustit dovnitř víc lidí, když si stejně polovina vezme jídlo s sebou? Před restaurací je ke všemu tak velký bordel, jako by to od otvíračky nikdo neuklidil. Dále jeden z automatů na nápoje vydává perlivé nápoje se sodovkou, která je natolik vybublaná, že si ten nápoj vůbec neužijete. Také 29 korun za jednu malou omáčku je oproti konkurenci fakt přepal. Co se týče cen, tak za to, abyste měli trochu víc pepře na hranolkách, musíte v menu připlatit 20 korun místo 10, kdybyste si je objednali zvlášť. Hlavně, že v menu to nikde nepíšou. Jídlo průměrné, rozhodně nestojí za tolik peněz a půlhodinové čekání. Zklamaní, zklamaní, zklamaní...,“ uvedl další zákazník.
Podobných řádků jsme četli hned několik a právě jednohvězdičkové recenze sráží celkové hodnocení Popeyes. Stejně tak se ale našlo mnoho lidí, kteří fastfood chválili a uváděli, že „za to čekání to stálo“.
Psali jsme
REPORTÁŽ: Americký řetězec rychlého občerstvení Popeyes zamířil po Polsku do České republiky. PrahaIN.cz se slavnostního otevření první pobočky…
„Všechny recenze čteme a vážíme si zpětné vazby, všechno našim kolegům předáváme. Očekávání byla vysoká, a tak je jen pochopitelné, že nám fanoušci dávají zabrat,“ komentuje Brand President Popeyes CEE po naší připomínce, že recenze aktuálně nejsou zrovna výborné.
Realita?
Kritiku zákazníků jsme se rozhodli ověřit a do Popeyes se vydali znovu. Využili jsme volného sobotního večera a na Václavském náměstí si vystáli dlouhou frontu.
Během toho jsme se museli popasovat s docela častými narážkami kolemjdoucích. Připomeňme, že byla sobota asi kolem sedmé večer, na Václaváku tak bylo rušno.
„Lidi jsou blázni,“ kroutil hlavou jeden kolemjdoucí. „To bych fakt nečekal,“ nechápal další.
Za lidmi ve frontě za námi se dokonce zastavili cizinci, aby se jich zeptali, proč tady vlastně čekají. „To je to tak dobré, že to chce tolik lidí?“ ptal se člověk s ostrovním přízvukem. „To nevíme, je to první pobočka, která je čerstvě otevřená,“ vysvětloval mladší muž z Česka.
Sobota večer. Zdroj: PrahaIN.cz
Fronta naštěstí postupovala poměrně rychle, než jsme se dostali dovnitř, čekali jsme maximálně pětatřicet minut.
„Frontu regulujeme kvůli kapacitě kuchyně, část objednávek je s sebou, takže restaurace nemusí být nakonec plná,“ říká Blaževič.
Po vstupu do restaurace se nepotvrdilo to, co jsme několikrát viděli v recenzích. Prostor, který mimochodem vypadá velmi dobře a září novotou, byl naplněný do posledního místa.
Fastfood jsme konečně ochutnali a na chuť si nelze stěžovat. Všechno nám chutnalo, na rychlé občerstvení to bylo až nadstandardně dobré. Nejvíce nás zaujal především kuřecí sendvič, což je vlajková loď fastfoodu. Pracovníci sice hodně šetřili s omáčkou, v podstatě uvnitř žádná nebyla, bylo to ovšem i tak velice povedené.
Že bychom tady ale museli za týden znovu stát frontu, to rozhodně ne. Možná až se situace trochu uklidní, případně bude fungovat rozvoz přes platformy typu Wolt či Foodora.
Jak by to asi chutnalo s „neošizenou“ omáčkou? Zdroj: PrahaIN.cz
„I když jsme celý tým trénovali už před otevřením, skutečný provoz je něco jiného. Musí se sladit, chytit rytmus. Chce to čas. Ale pokud se ptáte na naše inzeráty, tým stále rozšiřujeme a nabíráme i do dalších restaurací,“ komentuje Marko Blaževič.