foto: Jan Holoubek, PrahaIN.cz/Pribinačky došly
REPORTÁŽ: Co mělo ruce, doplňovalo. Co mělo nohy, běhalo pro nové zásoby. Ty ovšem velmi rychle docházely. Tak to v polovině listopadu vypadalo v Albertu na Floře, kde se stal doslova hitem oblíbený Pribináček.
Řetězec jej zlevnil o 8.30 korun, z původní částky 27.20 na 18.90 korun. Jak nám řekla obsluha, u tohoto druhu výrobku se to nestalo poprvé. Oproti jiným zlevněným jogurtům a mléčným výrobkům (Carte d'Or a Florian od OLMY nebo vlastní jogurty značky Albert) se však Pribináček prodává sám. „Je to asi tím, že ho lidi mají rádi a je jinak docela drahý,“ uvedla nám žena, která právě vykládala hned několik papírových balení s vanilkovým dezertem.
Na místě jsme postávali dvacet minut a tři tato plná balení během nich zmizela. „Dávám ho dětem, je to levné a sleva je jenom jediný den,“ řekla naší redakci nakupující Dana Vacková.
PrahaIN.cz si ovšem všimla, že ačkoli je sleva výrazná a přehlédnout nešlo ani typickou žlutou cedulku, mnoho zákazníků opět doplatilo na nižší informovanost o dění ve zbytku trhu. V polovině listopadu jsme totiž našli hned několik dalších prodejen, kdy šel sto pětadvacetigramový Pribináček koupit levněji. Jednoznačně nejvýhodnější byla cena v Makru, kde se jeden kus bez DPH pohyboval na částce 15,5 korun. Nakupovat jste ovšem museli celé balení po patnácti kusech. Souhrnná cena tak vycházela na 233.30 korun. Tato akce mimochodem trvá až do 17. prosince.
Výrobce o cenové politice:
Savencia F&D, jako výrobce mléčných produktů, nemůže komentovat cenovou politiku retailových prodejců, tedy klientů společnosti. Stejně tak nezveřejňujeme naši konkrétní obchodní politiku.
Navíc v tomto případě srovnáváte nesrovnatelné. Vámi uvedená cena v Makru je bez DPH, a navíc se jedná o součást balení po více kusech (15 balení). Tento obchod funguje primárně jako velkoobchod tedy nikoliv jako klasický retail pro širokou veřejnost typu Albert.
Největší rozdíl je ale i v tom, že cena 27,90 Kč je běžná „neakční“ cena. Cena v Makru je tedy navíc letáková, akční cena, s platností akce do 17.12. 2024
Zdroj: Aleš Malenka, General Manager CZ/SK Savencia Fromage & Dairy Czech Republic, a.s. pro PrahaIN.cz
|
Naopak drahá byla Billa (26,9 korun). V Tescu stál tentýž výrobek 24.90 a brněnská firma MANEO, která se zaměřuje na zásobování gastronomických provozů, občerstvení a prodejen, jej nabízela za 19.80 korun.
Pribináček má ve svém portfoliu společnost Savencia Fromage & Dairy Czech Republic. Ta se k cenové politice vyjádřila v infoboxu. Naši redakci zajímala především její prodejní cena směrem k hypermarketům a supermarketům. Zmíněná společnost kromě Pribináčka stojí také za značkami Apetito, Babmbino, Sedlčanský hermelín či za Lučinou.
Ve všech případech slevových akcí ale platí, že jsou plně v režii daného prodejce. V Albertu je zvykem, že každý den je sleva na něco jiného. Během pěti pracovních dnů jsme si konkrétně u jogurtů všimli, že se postupně zlevňovaly a znovu vracely na původní stav hned čtyři různé druhy. Podobně velký ohlas nakupujících, jako tomu bylo u Pribináčku, jsme ovšem nezaznamenali.
Srovnatelný zájem jsme však popsali nedávno, kdy jsme se vypravili do Německa. V tamním Kauflandu v Drážďanech byla akce na plný kbelík pomerančů. Nerozhodovala celková váha, ale zaplněnost. Platili jsme zkrátka za jeden kbelík tohoto ovoce. Především čeští nakupující se snažili do plastové nádoby vměstnat co možná nejvíce obsahu. Pomeranče nám před očima mizely rychlostí blesku.