foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Zdeněk Pohlreich
ROZHOVOR: Podle slov Miloslava Řezáče je v současné době extrémní zájem o jídlo na rozvoz. Provozní Mama's burger - Krč, pobočky známé franšízy, do které „fušuje“ i Zdeněk Pohlreich, serveru PrahaIN.cz rovněž sdělil, jak to vlastně funguje.
Když se v poslední řadě Ano, šéfe! vydal Zdeněk Pohlreich do Ostravy do skromného bistra bratrů Kaňákových, asi nikdo původně nečekal, jak bude známý gastronom z tamních burgerů nadšený.
Mama's burger od šéfa nakonec dostalo tři hvězdičky a s bratry zůstal v kontaktu i po natáčení. Nyní s touto franšízou spolupracuje ve formě jakéhosi propagátora a pobočky se v České republice rozrůstají.
Nechybí ani v Praze, byť jsou hodně specifické a třeba přes zimu si jídlo můžete donést maximálně domů. Naše redakce zjišťovala víc a hovořila s provozním Mama's burger - Krč Miloslavem Řezáčem.
Menší háček
Jak už bylo nastíněno, přijít sem a dát si burger posvěcený Zdeňkem Pohlreichem u stolu třeba s pivkem zkrátka a bohužel nejde. „Osobní odběr ale děláme. Zákazník sem může přijít takzvaně z ulice. A v létě tady máme menší zahrádku Zájemce si tady může dát jídlo, pivo nebo cokoliv jiného. Jinak ale fungujeme pouze na rozvoz přes dovážkové platformy,“ popisuje Řezáč. Stejná věc platí prý v případě pobočky v Libni.
Stěžovat si na málo zákazníků rozhodně nemůže. Podle něj lidé zpohodlnili hlavně během covidu, což zažil už v předchozí práci na stejné pozici. Doslova šílenství bylo v Mama's Krč na Nový rok.
Zájem je extrémní
„Stěžovat si nemůžeme. Zájem je extrémní. Bylo to všude už během covidu, před touto prací jsem dělal také provozního na rozvozu a během pandemie byl takový boom, že zájem je strašně velký. A u nás je to i teď. Nejvíc busy je první den v roce, to jsme zažili nedávno, lidé se budí pozdě, všechno je zavřené. Měli jsme třikrát větší tržby než v běžný den. Zájem je opravdu obrovský. Lidé zpohodlnili a nechtějí už chodit do restaurací. A pokud jdou, je to spíš takový svátek. Raději si uvařené jídlo nechají donést až ke dveřím jejich domu,“ říká Řezáč.
S ním dále řešíme, jak vlastně taková franšíza funguje a jak se zajišťuje, aby burgery chutnaly stejně jako v Ostravě. „Dostaneme veškerý manuál k tomu, jak to máme dělat. Posílají nám i své produkty a rovněž nám říkají, co my si máme za produkty kupovat. Například používáme určitý druh sýra, který je výhradně pro Mama's. Máme i sůl a pepř, která se používá pouze pro Mama's a tak dále. V tomto je to jedinečné, nemůžeme používat jiné ingredience,“ popisuje provozní v Krči fungování. Týká se to také masa, všichni mají stejného dodavatele.
Jaká bude další budoucnost si odhadovat nehodlá, ačkoli zmiňuje, že další pobočky by měly přibývat. Jestli ale budou třeba i se zahrádkou a možností konzumace jídla na místě, se ještě neví.