foto: Wikimedia Commons, Foto českých obcí, k užití pro média/Náměstí v Rakovníku
PrahaIN.cz před několika dny přinesla materiál, který vycházel z informací Krajské hygienické stanice Středočeského kraje. Ta uskutečnila kontrolu v Penzionu - restauraci Bezděkov v Rakovníku a našla nedostatky.
PrahaIN.cz až několik dní po vydání článku hovořila s provozovatelem. Nastala totiž chyba v komunikaci mezi námi a recepční penzionu. Ta nám poskytla telefonní číslo na provozního, nikoliv provozovatele. Zaměstnanec se ale nevyjádřil, nereagoval ani na SMS upomínku. Na to nás upozornil až po vydání článku a předal kontakt na majitele.
Po několikaminutovém rozhovoru jsme se s provozovatelem restaurace v Rakovníku Petrem Kotíkem domluvili, že nám své vyjádření k celé situaci zašle písemně. Neskrýval nelibost nad informacemi od hygieny, ale také nad naším článkem, který podle něj není korektní.
Vyjádření necháváme v plném znění:
„I když dle reakcí na sociálních sítích je jakékoli vyjádření pro řadu lidí zbytečné a je jen důvodem pro další útoky bez jakýchkoli zkušeností s námi a našimi službami, dovolím si krátkou reakci.
Kontrola ze strany KHS byla zcela korektní a našla bezesporu nedostatky. V článku se ale již neobjevila věta za zmíněného zápisu, že bylo vše okamžitě odstraněno. Byla provedena i následná kontrola ze strany KHS a restaurace funguje dále bez omezení (cituji ze zprávy KHS na internetu: „Provozovatel zařízení vyvinul maximální součinnost, a ihned zahájil potřebná nápravná opatření. Opakovanou hygienickou kontrolou bylo ověřeno, že nařízené opatření bylo splněno.“). Navíc zmiňovaná pokuta byla v nižších jednotkách tisíc a odpovídala prohřešku a rychlosti odstranění nedostatků.
Situace byla způsobena několika souběžnými okolnostmi (dlouhodobá nemoc provozního, dlouhodobá nemoc dalšího zaškoleného personálu, výměna kuchaře dva dny před kontrolou a plánovaná celková sanitace tři dny po kontrole), což ale nikoho nezajímá a bere se to jako výmluva, nikoli vysvětlení našeho pochybení, které jsme uznali a odstranili. Zároveň byla provedena veškerá opatření vůči zodpovědným zaměstnancům a zároveň nové nastavení kontrol, aby se situace neopakovala ani za mimořádných okolností.
Na rovinu – vše se probíralo již na sociálních sítích, a když vše utichlo, objevil se tento článek. Ptám se proto, kdo má zájem nás poškodit a má zapotřebí neustále připomínat již starší záležitost. Ještě více mne zaráží dehonestující titulek a možnost se vyjádřit až ke zveřejněnému článku, který není proto zcela korektná (situaci s vyjádřením jsme popsali v úvodu článku, pozn. red.)
Přesto děkujeme za zveřejnění, protože to, že je restaurace neustále otevřená, jen dokazuje, že jsme nedostatky odstranili a není tedy potřeba snižovat naše dlouhodobé hodnocení.“