foto: Adéla Houbová, PrahaIN.cz/Nejnovější pobočka pekárny PAUL v Karlíně
ROZHOVOR: S ředitelem sítě francouzských pekařství PAUL pro Českou republiku Filipem Kubernatem naše redakce hovořila při příležitosti otevření nejnovější pobočky. Kromě toho jsme se ptali také na fungování společnosti i specifika jednotlivých poboček. Na letišti prý letí hamburgery, hotdogy a čepované pivo.
Nově otevřená pobočka pekařství PAUL se nachází v Karlíně nedaleko stanice metra Křižíkova. Otevřeno má od úterý 5. prosince, ale naše redakce měla možnost nakouknout do zákulisí finálních příprav již o den dříve.
Už při vstupu byla blízkost otevření patrná na první pohled. Asi pětice zaměstnanců pobíhala po obchodě, vybalovala nádobí, nápoje i první zákusky a chystala je do vitrínek. Nábytek i výzdoba už byly na svém místě. Dolaďovaly se jen poslední detaily, například kterým směrem bude lepší umístit stojan na cukry a proč.
Přípravy nové pobočky v plném proudu. Foto: redakce PrahaIN.cz
Stěhování zabralo jen asi tři měsíce
Karlín je podle slov Filipa Kubernata lokalitou, na kterou mělo pekařství zálusk již delší dobu. Vedení společnosti už několik let usilovalo konkrétně o křižovatku ulic Thámova a Křižíkova, což se letos konečně podařilo. Přípravy skic ohledně vzhledu interiéru začaly letos v květnu, samotné stěhování včetně stavebních prací pak asi v polovině září. Navozit všechny potřebné stroje a nábytek pak prý zabralo jen asi týden. „Už jsme sehraní, v Praze jsme otevřeli přes 20 poboček, takže je to docela rychlé. Otevřít takovou pobočku stojí v investici do deseti milionů,“ doplnil Kubernat.
Ředitele jsme se zeptali také na specifika jednotlivých poboček i fungování celého konceptu. Jednotlivé prodejny se totiž dělí na takzvané malé kiosky a hlavní prodejny. Ty mají na starosti dodávky některých surovin i hotových produktů. Pobočka v Karlíně je jedním z kiosků a spadá pod prodejnu v ulici Na Příkopě.
Na hlavní prodejně se dělají bagety, těsto jezdí z centrály
„Na hlavní prodejně se dělají například bagety na sendviče, protože tam mají větší pece. Tady si to pak můžou v průběhu dne dopékat, aby vydržely čerstvé. Tam je pekař třeba od půlnoci. Sem potom přijde někdo na šestou, aby naplnil vitríny a abychom mohli v sedm otevřít. Vozí se třeba také těsto, které děláme v centrální výrobně v Žitné ulici. Ty kiosky jsou pak zásobovány asi třikrát nebo čtyřikrát denně,“ upřesnil fungování společnosti její ředitel.
Sněžení v uplynulých dnech ale podle jeho slov dodávky zásob ani otevření nové prodejny nijak nezpomalilo. Jak sám přiznal, některé přepravky sice svézt nestihli, ale zákazníci to na nabídce nijak nepoznali. „Do toho největšího sněžení jsme jim to ještě stěžovali, protože kurýři sem vozili provozní věci, jako třeba kelímky,“ smál se ředitel.
Psali jsme
Sametově hebká. S brusinkami a mandlemi. Menší i větší. Do půl kila, ale klidně i třikrát větší. Druhů vánoček je skutečně moc. PrahaIN.cz…
Letiště je jiný svět. Lidi chtějí hamburgery, hotdogy a pivo
Jednou z prémiových lokalit, kde pekařství nabízí své výrobky, je například pražské letiště, které se v mnoha věcech liší. Například vyšší cenou za jednotlivé výrobky, kterou ředitel vysvětluje vyšší cenou nájmu i vyšší cenovou relací konkurence.
„Sortiment je stejný, kromě pár výjimek. Jednou z nich je burger, který jsme vymýšleli před asi dvěma lety a po dvou měsících jsme zjistili, že se na letišti výborně prodává. Byl to opravdu extrém. Na letišti lidi prostě chtějí burger,“ přiblížil ředitel.
Hamburger je podle jeho slov vytvořen tak, že ho lze jíst za tepla i za studena. Kromě toho je na letišti v nabídce také hotdog ve francouzské bagetě nebo čepované pivo. „Pivo jsme zkoušeli i ve městě na Václaváku, ale na letišti to bylo úplně skvělé, takže tam jsme to nechali. Ale nejsou tam například valentýnské akce, protože letiště žije trošku jinak,“ sdělil Kubernat.
Vánočka bude v nabídce do Štědrého dne. Foto: redakce PrahaIN.cz
Nejprodávanější jsou croissanty a makronky
Obecně nejprodávanějšími artikly jsou pak máslové croissanty, makronky, plněné bagety a káva. Oblíbené jsou podle slov ředitele také již zmíněné speciální akce. Momentálně například vánočka, která je v nabídce vždy exkluzivně před Vánoci. Letos do Štědrého dne. Každý den jich přitom pekaři zvládnout upéct asi 800 kusů.
Na závěr jsme se ještě zeptali na plány do budoucna. Další nová pobočka by se měla v Praze otevřít už příští rok, a to na prémiové lokalitě hned vedle Masarykova nádraží. Těšit se prý do budoucna můžeme možná i na koncept PAUL restaurace, který je známý hlavně v zahraničí. Expanze do dalších českých měst prý zatím v jednání není, i když si vedení již delší dobu myslí na Brno. „Zatím jsme nenašli správný prostor,“ uzavřel Filip Kubernat.