Reklamace pokrmů v Jídelně Světozor? Vedoucí vysvětluje

29. 10. 202318:22
Reklamace pokrmů v Jídelně Světozor? Vedoucí vysvětluje
foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Vstup do Jídelny Světozor

REPORTÁŽ: PrahaIN.cz se stravování v jídelnách věnuje pravidelně. V centru Prahy se možnost podobného typu občerstvení ještě víc cení. I proto se několik tamních jídelen těší velké popularitě.

Jednou z nich je i Jídelna Světozor ve Vodičkově ulici nedaleko Václavského náměstí, kterou nám doporučovala celá řada lidí. Před dvěma měsíci jsme sem vyrazili, naše zkušenost ale nebyla příliš dobrá.

Objednali jsme si stehenní kuřecí s řízek s bramborami a z jídelny jsme odcházeli hladoví. Maso nebylo očividně hotové, příloha byla zase rozvařená. Kritiku na řízek jsme později našli i v recenzích na Googlu.

Jak nám ale doporučovala celá řada lidí, včetně čtenářů po uveřejnění článku, v podobných jídelnách je lepší objednat si něco z českých klasik.

Světozoru jsme tedy dali znovu šanci.

Na místo jsme šli s tím, že si objednáme něco z typicky českých jídel.

Toho dne byly k dispozici dvě polévky: hovězí vývar s drobením za 39 a čočková za dvaačtyřicet.

Z hlavních chodů bylo v nabídce přes dvacet jídel. Za všechny zmíníme holandský řízek s kaší za 159 korun, za stejnou cenu byla také koprová omáčka s hovězím masem a knedlíky či křenová omáčka.

Kompletní nabídka. Zdroj: PrahaIN.cz

My si chtěli objednat svíčkovou. Bohužel jsme přišli pozdě, do Světozoru jsme dorazili přibližně ve 12:20 a svíčková již nebyla k dispozici.

To mimochodem v recenzích také zmiňovalo dost lidí, krátce po dvanácté je prý už řada jídel vyprodaná.

Obsluha nám nabídla rajskou omáčkou a souhlasili jsme. I s malou Kofolou jsme zaplatili 185 korun.

Za nás v pořádku, u ostatních však ne...

Najít místo k sezení nebyl tentokrát problém. Tím, že jsme vyrazili trochu později, jsme se vyhnuli tradičnímu návalu lidí. Že by tady ale bylo prázdno, to se říct nedá. Stoly byly mimochodem čisté a naleštěné.

Rajská omáčka nebyla špatná. Kritizovat rozhodně nemůžeme, pochutnali jsme si. Knedlíky standardní, maso bylo měkké a chutné.

Mohli jsme odejít spokojení, 159 korun je na centrum Prahy opravdu příznivá cena.

Ucházející. Zdroj: PrahaIN.cz

Během toho, co jsme byli na místě, jsme však viděli, jak hned dva lidé vrátili jídlo. První muž vrátil řízky. Zanedlouho mu obsluha vrátila talíř se stejným pokrmem, slušně se omluvila, zákazník poděkoval a odebral se zpět ke stolu.

Další vrátil výpečky a místo nich dostal zapečené těstoviny. Zeptali jsme se, co byl za problém a muž odpověděl, že maso bylo divně cítit, tak ho raději vrátil.

Obsluha neměla problém, byla ochotná, znovu se slušně omluvila. 

Nicméně i tak muž neskrýval nespokojenost: „Doporučil jsem to a naučil sem chodit už tolik kolegů v práci... Nevím, co se tady teď změnilo, že se tohle děje, nevím,“ uvedl, když jsme mu pověděli o naší minulé zkušenosti s řízkem.

Že se kvalita jídla v poslední době zhoršila uvádí i některé Google recenze z posledních dvou měsíců. 

„Hodně se za poslední dobu zhoršila kvalita jídla. Řízky nedopečené, jídlo je studené, anebo ve 12.30 už nemají skoro nic. Paní pokladní s culíkem v černém tričku je opravdu zážitek. Chodím do této jídelny několik let a obdivovala jsem, že vydržela přes covid, ale to, co tam předvádí teď, je bohužel smutné. Chápu, že je to samoobslužná jídelna, ale pamatuji si, že zákazník byl pro ně zákazník a né jen další kus, co přinese peníze. Tak budeme doufat, že vedení s tím něco udělá,“ psala jedna z žen.

„Jaká troufalost, když neumí dělat řízky a stále je mají v nabídce? A ta paní na pokladně by měla jít na úřad práce a poprosit sociální pracovnici, aby jí našla nějaké zaměstnání, ve kterém přijde málo do kontaktu s lidmi, které evidentně nemá ráda. Je to pak utrpení pro ni i pro zákazníky,“ psal další.

Nutno však říct, že pozitivních reakcí bylo mnohem více, přibyla celá řada hodnocení s vyšším počtem hvězdiček, která popisovala Světozor jako skvělé místo s bezkonkurenčními cenami. 

Zvýšené reklamace jídelna nezaznamenala

Kontaktovali jsme také samotnou Jídelnu Světozor a popsali jim své dojmy z poslední návštěvy, kdy hned dva lidé vrátili jídlo. Podle vedoucího jídelny Miloše Štolby však nikdo zvýšený počet reklamací v poslední době nezaznamenal.

V poslední době, což je od doby zveřejnění vašeho článku a i před ním cirka rok, nemáme žádné zvýšení reklamací na kvalitu jídel. Suroviny odebíráme stále od stejných dodavatelů a pracovní tým máme ve stejném složení od covidu. Hlavní kuchař u nás pracuje již déle jak pět let. Samozřejmě, že nikdo není neomylný, tak se občas stane, že jídlo není stoprocentní, ale pokud to zjistíme, tak jídlo nedáme na výdej, ale když se jídlo na výdej dostane, tak ho po upozornění okamžitě zkontrolujeme, a pokud neodpovídá našim představám o kvalitě, tak jídlo zlikvidujeme a nenabízíme,“ uvedl Miloš Štolba pro PrahaIN.cz.

Dále nám řekl, že po našem předchozím článku ve Světozoru přestali dělat kuřecí stehenní řízky, dělají pouze prsní, byť nesouhlasí, že maso bylo málo usmažené. Podle něj je stehenní řízek v případě nasolení růžový, nikoliv bílý jako prsa. 

Můžu vás však ujistit, že řízky byly řádně tepelně zpracované, denně je velmi rád ochutnávám. Osobně si myslím, je to jen můj názor a moje preference, že stehenní řízky jsou lepší, protože nejsou tak suché jako prsní,“ podotkl.

Souhlasí však, že pokud se řízek usmaží, tak pro něj není vhodné, aby byl na výdeji delší dobu, protože vysychá a není to to pravé ořechové. Ale jsem podnikatel a lidé si řízky přejí, tak jim je děláme.

Z Jídelny Světozor. Zdroj: PrahaIN.cz

Kdo chybu neudělal, ať hodí kamenem 

Co se týče našeho dotazu ohledně vrácených výpečků vysvětlil, že společně se svíčkovou a řízky se jedná o největší trháky jídelny.

Denně jich děláme zhruba 15 kilogramů, stále stejně a denně je máme vyprodané, jediná kritika na výpečky byla ta, že je máme moc libové. Jak píšete, tak je pravda, že ne úplně všem lidem jídlo chutná, ale sto lidí, sto chutí,“ uvedl vedoucí Jídelny Světozor.

Reklamace občas máme, ale při počtu lidí, kteří k nám chodí, to bude vždy, jedná se o méně jak jedno procento jídel a musím říct, že uznáváme všechny a jídlo bez problémů vyměníme. A to i v případě, že uděláme 40 porcí, lidé chválí a přijde jeden člověk, který řekne, že mu to nechutná. Zpětná vazba je pro nás velmi důležitá a posouvá nás dopředu, ať je jakákoliv - kritika i pochvala,“ dodává.

Podotýká však, že se musí v brát potaz, že se jedná o jídelnu, která se prezentuje stylem retro.

Jídelna, kam chodí místní obyvatelé, lidé z kanceláří, senioři, řemeslníci a turisté, kteří chtějí zažít a jíst jako ´klasičtí Češi´ na obědy, máme speciální menu pro seniory a klasické menu, které je nejlevnější v okolí. Tím nechci omlouvat naše chyby, které občas jsou, ale kdo chybu neudělal, ať hodí kamenem,“ uzavřel Miloš Štolba.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných